torsdag 20 oktober 2016

“بان کی مون” از قطعنامه یونسکو درباره اماکن مقدس اورشلیم انتقاد کرد

“بان کی مون” از قطعنامه یونسکو درباره اماکن مقدس اورشلیم انتقاد کرد

دبیرکل سازمان ملل از قطعنامه یونسکو درباره اورشلیم و متعلق دانستن آن به مسلمانان انتقاد کرد.
تصویر پردازش شده توسط CodeCarvings Piczard ### نسخه رایگان انجمن ### در 2016/09/22 12: 10: 22Z |  http://piczard.com |  http://codecarvings.com
به گزارش«محبت نیوز»دبیر کل سازمان ملل گفته که مسجد الاقصی مکان مقدس مسلمانان است و “کوه هیکل” و دیوار غربی آن نیز مقدس‌ترین مکان برای یهودیان است. در نزدیکی این اماکن نیز کلیسای القدیس و جبل الزیتون قرار دارد که متعلق به جهان مسیحیت است.
دوجاریک، سخنگوی بان کی‌مون گفت: «بان کی‌مون از تمامی طرف‌ها می‌خواهد به وضعیت موجود درباره اماکن مقدس قدس احترام بگذارند.»
یونسکو روز سه‌شنبه قطعنامه نهایی خود را درباره اماکن مقدس اورشلیم صادر کرده و در این قطعنامه‌ مکان‌های مقدس اورشلیم فقط با نام‌های اسلامی ذکر شده‌اند و پیوند تاریخی یهودیان و مسیحیان نادیده گرفته شده است.. براساس این قطعنامه هیچ ارتباطی میان یهودیان و مسجد الاقصی وجود ندارد و این مسجد تنها متعلق به مسلمانان است.
نه‌تنها اسرائیل، که رهبری ارشد یونسکو از جمله وربز و ایرنا بوکووا (مدیرکل) نیز این قطعنامه‌ی تفرقه‌انداز را مورد انتقاد قرار داده‌اند.
بوکووا نیز نگرانی خویش را بیان کرد و گفت اقدام برای انکار تاریخ و ماهیت پیچیده و چند مذهبی این شهر به اعتبار یونسکو آسیب می‌زند.
اما گزارش شده که گروهی از کشورهای عرب اسلامی حامی این قطعنامه، بر “وربز” فشار آوردند و وی نیز بعدها اعلام کرد که از ریاست این جلسه کناره‌گیری می‌کند.
اسرائیل روز جمعه به “بوکووا” اعلام کرد که به خاطر این رأی‌گیری همکاری خود را با یونسکو معلق می‌سازد، و نفتالی بنت (وزیر آموزش و پرورش) نیز این قطعنامه را انکار تاریخ دانست و گفت چنین انکاری «باعث افزایش تروریسم» می‌شود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar