lördag 22 oktober 2016

معماری کم نظیر” کلیسای بانوی ما” در کشور بلژیک+عکس

معماری کم نظیر” کلیسای بانوی ما” در کشور بلژیک+عکس

کلیسای جامع نوعی کلیسا مربوط به یک گروه ویژه مسیحی با سلسله‌مراتب اسقفی است. کلیسای جامع معمولن محل اقامت اسقف‌ها است و بنابر این مرکز یک ناحیه اسقف‌نشین به‌شمار می‌آید.
mohabat635378
به گزارش«محبت نیوز»کلیسای جامع بانوی ما (Cathedral of Our Lady)، یک کلیسای کاتولیک رومی در آنتورپ ، کشور بلژیک است.
اگر چه اولین مرحله از ساخت این کلیسا در سال ۱۵۲۱ به پایان رسید بود اما هرگز به مرحله تکمیل نهایی نرسید. این کلیسای بزرگ در سبک گوتیک ساخته شده و معماران آن جان و پیتر آپلمنز بوده اند.
سالن درونی کلیسای جامع، شامل تعدادی از آثار قابل توجهی می باشند که توسط نقاشان هنرمندی به سبک باروک مانند پیتر پل روبنس، اوتو ون کشیده شده اند.
مناره های این کلیسا با ۱۲۳ متر ارتفاع، یکی از بلندترین بناهای شهر در زمان ساختش محسوب می شده است. جلوی درب ورودی و پایین مجسمه ای از مریم و مسیح، میزی با شمع های متفاوتی وجود دارد که هر کس به نیتی شمعی را روشن می کند.
” کلیسای جامع بانوی ما” ، علاوه بر قدمت آن به لحاظ مذهبی و دینی ، دارای پیشینه ای از موسیقی نیز می باشد. بسیاری از آهنگسازان و نوازندگان قرن پانزدهم در این کلیسا در گروه کر مشغول بوده اند مانند : Jacob Obrecht، Henry Bredemers، John Bul، Andreas Pevernage. کلیسای جامع در لیست میراث جهانی ثبت شده است.
mohabat388393

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar