fredag 21 oktober 2016

سعید طوسی، معلم قرآن اتهامات جنسی را رد کرد

سعید طوسی، معلم قرآن اتهامات جنسی را رد کرد

  • 20 اکتبر 2016 - 29 مهر 1395
سعید طوسیImage copyrightIQNA
Image captionآقای طوسی اتهامات مطرح شده را کذب و جعلی خوانده است
سعید طوسی، معلم قرآن در ایران اتهامات سوءاستفاده جنسی از نوجوانان تحت آموزش را رد کرده است.
آقای طوسی گفته است: "اعلام می‌دارم که اینجانب بحمدالله هرگز دامن به چنین گناهان و اعمال منافی عفت نیالوده‌ام و از درگاه ربوبی و به برکت آیات نورانی قرآن، عصمت و پاکی خود را تا آخر عمر طلب می‌نمایم."
او در متنی که در ایکنا، خبرگزاری قرآنی ایران منتشر شده، گفته است: "مستندات و اظهارات ارائه شده در سایت‌ها و برنامه‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، سراسر کذب و جعلی است و به درد همان فیلم های سینمایی می‌خورد."
این معلم قرآن گفته "تصمیم سکوت" گرفته بوده اما "با ورود شبکه ماهواره‌ای صدای شیطان بزرگ آمریکا" تصمیم گرفته به اتهامات پاسخ بدهد.
چند روز پیش در برنامه "صفحه آخر" صدای آمریکا اتهامات سوءاستفاده جنسی علیه آقای طوسی مطرح شد و از جمله مصاحبه شونده‌ای که خود را شاگرد سابق آقای طوسی معرفی کرد گفت در ۱۳ سالگی آقای طوسی به او تجاوز کرده است.
گزارش صدای آمریکا، که منابع رسمی ایرانی تاکنون محتوای آن را تایید نکرده‌اند، حاوی ادعای بیش از ۱۰ نفر مبنی بر تجاوز سعید طوسی به آنها بود. صدای آمریکا گفته است پیگیری قضایی این موارد به دلیل اعمال فشار وابستگان دفتر رهبر ایران بی نتیجه مانده است.
سعید طوسی گفته اتهامات مطرح شده علیه او واسطه‌ای برای حمله به رهبر ایران بوده است.
محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، انتشار این ادعاها را مصداق "اشاعه فحشا" دانسته است.
آقای حشمتی در عین حال از رئیس قوه قضاییه خواست رسیدگی به پرونده سعید طوسی را در اولویت قرار دهد. او همچنین گفت: "از شاکیان محترم تقاضا می‌­کنم که با صبوری و متانت در احقاق حق تلاش نمایند."
معاون قرآن وزارت ارشاد همچنین گفته است که "بعضی اقشار نظیر روحانیون، انقلابیون، متدینین و به ویژه قاریان قرآن و مداحان در جایگاه ویژه­ای قرار دارند که خطای آنان ناخودآگاه باورهای دینی مردم را تضعیف می­‌نماید."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar