Smartphone-More-important-than-Partner
تقاطع: اسمارتفون‌ها شاید در ارتباط با پدیده‌ی “سکستینگ” (تبادل پیام‌های سکسی) مسوول باشند، اما آمار نشان می‌دهد که امروزه، بسیاری از افراد، بیش‌تر از شریک‌ زندگی‌شان، به گوشی‌ موبایل‌شان توجه می‌کنند.
یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که عده‌ی بیشتری از آمریکایی‌های بزرگ‌سال فکر می‌کنند که گوشی‌های موبایل از “سکس” اهمیت بیشتری دارند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، دسترسی به اینترنت، ماشین، لپتاپ و تلویزیون نیز در رتبه‌‌های بالاتری از “سکس” قرار گرفته‌اند.
این نظرسنجی که توسط شرکت تحقیقات بازار “هریس انتراکتیو” واقع در نیویورک انجام گرفته، نشان می‌دهد که تنها ۲۰ درصد از ۲۲۱۰ آمریکایی بزرگ‌سال مورد پرسش قرار گرفته فکر می‌کنند که بدون داشتن سکس نمی‌توانند زندگی کنند آن هم در حالی که ۲۶ درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که بدون اسمارتفون‌های‌شان قادر به زندگی کردن نیستند.
از سوی دیگر در حالی‌که ۷۳ درصد افراد، غذا را به عنوان مهم‌ترین گزینه انتخاب کرده‌اند، ۸ درصد جهت‌یاب ماهواره‌ای، ۷ درصد شبکه‌های اجتماعی مجازی، و شش درصد تبلت‌شان را به عنوان گزینه‌ای که بدون آن نمی‌توانند زندگی کنند، برگزیده‌اند.
Poll-Sex-Smartphone
حدود سه‌ چهارم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که در تابستان ۲۰۱۳ برگزار شده گفته‌اند که تکنولوژی، سطح کیفی زندگی‌شان را بالا برده و تقریبا نیمی از آن‌ها معتقدند که باعث بهبود روابط‌‌شان با دوستان‌شان شده و زندگی اجتماعی‌شان را نیز تقویت کرده است.
نیمی از پرسش‌شوندگان هم گفته‌اند که از تکنولوژی برای فرار از زندگی شلوغ‌شان استفاده می‌کنند و ۴۰ درصد نیز گفته‌اند که از طریق آن، زندگی‌شان شادتر می‌شود.
هرچند که ۶۹ درصد نیز پذیرفته‌اند که این موضوع که افراد برای تلفن‌های‌شان بیش‌تر از شریک زندگی‌شان وقت می‌گذارند نکته‌ای منفی به حساب می‌آید.
در همین حال، نزدیک به ۷۰ درصد افراد، اسمارتفون‌ها و تبلت‌ها را برای روابط شخصی، مخرب دانسته‌اند.
پیش از این نتایج یک نظرسنجی که سال گذشته میلادی برگزار شد نشان می‌داد که از هر ۱۰ آمریکایی، یک نفر در هنگام سکس به تلفن جواب داده و یا پیام نوشتاری فرستاده است.
با این وجود، مطالعات دیگری نیز که به تازگی انجام شده حاکی از آن است که این روزها، عده‌‌ی بیشتری با فرستادن “پیام سکسی”، شریک‌شان را از راه دور “تحریک جنسی” می‌کنند.
از جمله نتایج یک مطالعه انجام‌شده توسط “مک‌آفی” که در هفته‌ی جاری منتشر شد، نشان می‌دهد که یک چهارم بریتانیایی‌ها تصمیم دارند که به مناسبت روز ولنتاین، پیام‌های سکسی صریح به پارتنرشان بفرستند. هم‌چنین بیش از نیمی از افرادی که پیام سکسی دریافت می‌کنند، آن را بر روی اسمارتفون‌های‌شان ذخیره می‌کنند.
در این میان، نسخه‌ی آمریکایی این مطالعه فاش می‌کند که ۱۶ درصد آمریکایی‌ها دست‌کم یک بار به یک فرد غریبه، “پیام سکسی” فرستاده‌اند.