Strongest-Women-Forbes

تقاطع: مجله فوربس، لیست سالانه‌ی خود از قدرت‌مندترین زنان جهان را منتشر کرد که بر اساس آن، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، برای نهمین بار در ده سال گذشته به عنوان قدرت‌مندترین زن جهان انتخاب شد.
در این فهرست، “جَنِت یِلِن”، نخستین رییس زن تاریخ بانک مرکزی امریکا (فدرال ریزرو) در جایگاه دوم قرار گرفته و ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس و عضو هیات مدیره ‌”بنیاد بیل و ملیندا گیتس” هم‌چون سال ۲۰۱۳ در رتبه‌ی سوم ایستاده است.
دیلما روسِف، رییس جمهوری برزیل با یک پله سقوط نسبت به سال قبل، نفر چهارم این فهرست است و کریستین لاگارد، رییس فرانسوی صندوق بین‌المللی پول، در جای پنجم قرار دارد.
هیلاری کلینتون، وزیر پیشین خارجه ایالات متحده، مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز، میشل اوباما، بانوی اول امریکا، شریل سندبرگ، مدیر اجرایی فیسبوک، و ویرجینیا رومتی، مدیرعامل آی.بی.ام (IBM) به ترتیب در رتبه‌های پنجم تا دهم این فهرست قرار گرفته‌اند.
در فهرست قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۴، از میان چهره‌های هنری، اپرا ونفری، مجری و تهیه‌کننده‌ی تلویزیونی در جای چهاردهم قرار گرفته و بیانسه، خواننده‌ی ۳۲ ساله نفر هفدهم است.
سوفیا ورگارا، بازیگر کلمبیایی سریال کمدی پربیینده‌ی “خانواده‌ی مدرن” نیز که بیشترین دستمزد تلویزیونی را می‌گیرد در جایگاه ۳۲ این فهرست قرار دارد که ۳ پله جلوتر از ملکه‌ی بریتانیا به حساب می‌آید.
در این میان، لیدی گاگا، خواننده‌ی امریکایی، با ۲۸ سال سن، جوان‌ترین عضو این فهرست صد نفره است. او در جایگاه ۶۷ ایستاده است.
فهرست کامل ۱۰۰ نفره‌ی قدرت‌مندترین زنان سال ۲۰۱۴ را می‌توانید در این‌جا ببینید.