lördag 29 november 2014

دختران حلق آویز شده در هند 'خودکشی کرده‌اند'

دختران حلق آویز شده در هند 'خودکشی کرده‌اند'

  • 27 نوامبر 2014 - 06 آذر 1393
روستاییان خشمگین در نزدیک درختی که در آن دختران حلق آویز شده بودند، دست به اعتراض زدند
مقامات در هند می‌گویند دو دختر نوجوان که اجسادشان در ماه مه به صورت حلق آویز از درختی کشف شد، مورد تجاوز گروهی قرار نگرفته‌ بودند. اجساد این دو در منطقه‌ای در ایالت اوتارپرادش در شمال هند کشف شد.
این مقامات گفته‌اند که علت مرگ این دو دختر قتل نبوده، بلکه آنها خودکشی کرده‌اند.
این خبر پس از ماهها تحقیقات توسط اداره مرکزی بازرسی و تحقیقات هند (سی‌بی‎‌آی)، بالاترین نهاد بازرسی این کشور به دنبال خشم عمومی از حادثه مرگ این دختران اعلام می‌شود.
سه مردی که در ارتباط با این قضیه در ایالت اوتارپرادش بازداشت شده بودند ماه سپتامبر به قید وثیقه آزاد شدند.
روشن نیست علت خودکشی این دو دختر نوجوان چه بوده است. خبرنگاران می‌گویند پرسشهای بدون پاسخ در رابطه با این قضیه زیاد است.
فعالان حقوق زنان می‌گویند از یافته‌های اخیر سی‌بی‌آی خشنود نیستند و از این اداره خواسته‌اند تحقیقات را در زمینه ادامه دهد.

"چهل گزارش علمی"

دو دختر نوجوان ظاهرا ۱۴ -۱۵ ساله که با هم خویشاوند نزدیک هستند در روز ۲۸ مه در ناحیه "بداون" در حالی که در درخت مانگو (انبه) حلق‌آویز شده بودند، پیدا شد.
گفته می‌شود آنها پس از آنکه شبانه برای قضای حاجت از خانه بیرون رفتند، ناپدید شدند. خانه این دو دختر فاقد توالت بوده است.
بررسیهای اولیه اجساد که از سوی پزشکان محلی انجام شد تایید کرد که آنها مورد آزار جنسی متعدد قرار گرفته‌ و حلق آویز شدن، علت مرگشان بوده است.
اما اداره مرکزی بازرسی و تحقیقات هند گفته است آزمایشات پزشکی قانونی که پس از این حادثه انجام شده نتیجه‌گیری کرده است این دختران مورد آزار جنسی قرار نگرفته‌اند.
کانچان پراساد، سخنگوی سی‌بی‌آی روز پنجشنبه گفت: "بر اساس حدود چهل گزارش علمی، این اداره به این نتیجه رسید که دو دختر نوجوان در پرونده بداون برخلاف ادعای گزارش تحقیقات اولیه مورد تجاوز قرار نگرفته و کشته نشده‌اند."
وی افزود: "تحقیقات به این نتیجه رسید که این یک قضیه، خودکشی است."
قرار است در ساعات بعدی امروز پنجشنبه جزئیات بیشتری در این رابطه در یک نشست خبری ازائه شود.
پیش از این رانجیت سینها، رئیس اداره مرکزی بازرسی و تحقیقات هند به روزنامه هندوستان تایمز گفت که آنها "راز پرونده بداون را گشوده‌اند."
او گفت پلیس محلی با تمرکز بر روی امکان قتل این "خواهران" مرتکب اشتباه شده است.
خبرنگاران می‌گویند مقامات شواهد خانواده‌های قربانیان را زیر سوال برده و گفته‌اند آنها نتوانسته‌اند از آزمایش دروغ سنج موفق بیرون بیاییند. موضوع امکان حلق‌آویز شدن این دختران طی چند ماه اخیر روز به روز مبهم‌تر شده است.
بازرسان همچنین سوالاتی را در مورد قابل اطمینان بودن همسایه دختران که از شاهدان اصلی در این قضیه است مطرح کرده‌اند. گزارش‌هایی هم در مورد رشوه‌دادن خانواده به او منتشر شده است.
حالا مشخص شده است که سی‌بی‌آی به تحقیقات اولیه پلیس اعتماد نداشته است.
ماه سپتامبر دادگاه سه مرد متهم را پس از آن که بازرسان دولت مرکزی هند، طرح اتهام علیه آنها را به دلیل عدم وجود شواهد رد کرد، به قید وثیقه آزاد کرد.
دو مامور پلیس رده پائین که به همراهی این سه مرد به اتهام قصور در انجام وظیفه و توطئه منتهی به ارتکاب جرم به دلیل جدی نگرفتن شکایت پدر و مادر قربانیان بازداشت شده بود، همچنین در ماه سپتامبر آزاد شد.
بازرسان فدرال هند می‌گویند لباس و اشیای شخصی دختران توسط مرکز آزمایش دی‌ان‌ای در حیدر آباد مورد آزمایش قرار گرفته و هیج آزار جنسی را اثبات نکرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar