onsdag 26 november 2014

اداره مهاجرت از کلیساها برای اسکان پناهجویان استفاده خواهد کرد چهارشنبه, 05 آذر 1393فرستادن به ایمیلچاپ

.
اداره‌ی مهاجرت نیاز به ۲۰ هزار جا برای اسکان پناهجویان جدید دارد و برای یافتن محل‌های تازه تلاش زیادی می‌کند. نهاد کلیسای سوئد برای این منظور ابراز علاقه کرده است.
به گزارش « محبت نیوز» در حالی که سودجویی از بخش مسکن پناهجویی بسیار زیاد است قراراست این هفته نمایندگان اداره مهاجرت و کلیسای سوئد، با یکدیگر دیدار و در مورد جزییات این همکاری گفتگو کنند.
به گزارش بخش فارسی رادیو سوئد، توله فوروگورد مسئول امور آمادگی در اداره‌ی مهاجرت از همکاری کلیسا برای اسکان پناهجویان استقبال کرده و افزود؛ "اگر کلیساها جا داشته باشند، بسیار برای ما مثبت خواهد بود، ما سال آینده حداقل به ۲۰ هزار جا برای اسکان پناهجویان نیاز داریم ویافتن این تعداد مسکن در این مدت کوتاه آسان نیست. اداره‌ی مهاجرت نیاز به مسکن دارد.
شمار افرادی که از سوئد تقاضای پناهندگی می‌کنند، به بالاترین میزان خود رسیده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که سال آینده نیز تعداد پناهجویان تا ۹۵ هزار نفر افزایش یابد. اداره‌ی مهاجرت در حال حاضر، ۵۰ هزار جا به اشکال مختلف در اختیار دارد که از آنها برای اسکان پناهجویان استفاده می‌کند. اما این تعداد جا کافی نیست و سال آینده باید ۲۰ هزار جا به ظرفیت مسکن‌های اداره‌ی مهاجرت اضافه شوند.
اداره‌ی مهاجرت اعلام کرده که درصورت بحرانی شدن وضعیت، با اداره‌ی آمادگی و حفاظت اجتماعی، سازمان زندان‌ها و حتا ارتش همکاری خواهد کرد. در سال جاری ارتش، اتاقک‌های سربازی را به مسکن پناهجویی تبدیل کرده اما اداره‌ی مهاجرت می‌گوید که آپارتمان‌های مسکونی انتخاب اول این اداره برای اسکان پناهجویان خواهد بود.
توله فوره‌گورد از اداره مهاجرت اضافه میکند که ما هم اکنون ۲۸ هزار جای آپارتمانی داریم. امسال ۳ تا ۴ هزار جا به ظرفیت ما اضافه شد و امیدواریم که همین افزایش را در سال آینده هم داشته باشیم.
نهاد کلیسای سوئد به عنوان اولین سازمان غیردولتی و مستقل دست همکاری به سوی اداره‌ی مهاجرت دراز کرده است. کریستینا هلکوئیست مسئول امور مهاجرت و همپیوستگی در کلیسای سوئد می‌گوید که این همکاری به دلیل نیاز بالای مسکن برای پناهجویان بوده است.
او می‌گوید"اکنون شاهد حضور و فعالیت بخش خصوصی در اسکان پناهجویان هستیم که به دنبال سود‌جویی هستند و ما این سودجویی را قبول نداریم، عقیده داریم که باید، نهادهایی که غیرانتفاعی هستند و به صورت خیریه فعالیت می‌کنند وارد عمل شوند و نهاد کلیسا یکی از این نهادهاست."
امروزه نیمی از مسکن‌های پناهجویی توسط بخش خصوصی تامین می‌شوند. اجاره‌ی مسکن به اداره‌ی مهاجرت به یک تجارت پرسود تبدیل شده و برای مثال، برت کارلسون، تاجرمعروف که سابقن در موزیک فعالیت داشت و مدتی هم سیاست‌مدار و نماینده‌ی پارلمان شد، میلیون‌ها کرون از اجاره دادن مسکن به اداره‌ی مهاجرت سود برده‌است. اداره‌ی مهاجرت امیدوار است که با ورود نهادها و سازمان‌های خیریه، هزینه‌ی سنگین اجاره مسکن پناهجویی کاهش پیدا کند. توله فوره‌گورد می‌گوید که اگر اداره‌ی مهاجرت خود مسکن داشته باشد، کمترین هزینه بر مالیات‌دهندگان وارد می‌شود:
او اضافه می‌کند که یافتن ۲۰ هزار جا برای اسکان پناهجویان در سال آینده آسان نخواهد بود، اما ما تا کنون موفق شده‌ایم که وظایف خود را انجام دهیم و سال آینده هم از پس مشکلات برخواهیم آمد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar