Millioners-Changes-in-the-World
تقاطع: تازه‌ترین گزارش موسسه‌ی «کردیت سوییس» از اطلاعات ثروت جهانی، حاکی از آن است که ایالات متحده امریکا، با فاصله از سایر کشورها، دارای بیشترین ثروت‌مندان جهان است.
به گزارش “تقاطع”، بخشی از این تحقیق که به تغییر تعداد میلیونرهای جهان در فاصله‌ی جولای ۲۰۱۳ تا جولای ۲۰۱۴ اختصاص دارد، می‌گوید که در این فاصله در ایالات متحده امریکا، ۱/۶۳ میلیون نفر به شمار کسانی که ثروت‌شان بیش از ۱ میلیون دلار است اضافه شده است و بعد از این کشور که در جایگاه نخست قرار گرفته، کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا ایستاده‌اند.
بر این اساس، تعداد میلیونرهای امریکا تا پایان جولای ۲۰۱۴، به حدود ۱۴/۲ میلیون نفر رسیده که این عدد، بیش از ۴۰ درصد میلیونرهای جهان را شامل می‌شود.
از سوی دیگر، بیشترین کاهش تعداد میلیونر‌ها در یک سال گذشته به اندونزی اختصاص دارد که ۱۵ هزار نفر از شمار میلیونرهای آن کاسته شده است. روسیه، آرژانتین، و ترکیه، از دیگر کشورهایی هستند که شمار میلیونرهای‌شان کمتر شده است.
هم‌چنین، نتایج این تحقیق، از افزایش ۳/۸۴ میلیون نفری تعداد میلیونرهای جهان در یک سال اخیر حکایت دارد که سهم امریکا بیش از یک‌سوم این افزایش بوده است.
هرچند که تعداد بالای ثروتمندان ایالات متحده به عنوان یک کشور بزرگ قابل توجیه است، اما تحلیل‌گران این گزارش می‌گویند که این تعداد از سهم این کشور حتی با در نظر گرفتن جمعیتش بیشتر است.
Super-Wealthy-Residents
امریکا، در عین حال، در فهرست سوپرثروتمندان نیز در رتبه‌ی نخست قرار دارد.
در گزارش «کردیت سوییس»، تعداد شهروندان امریکایی با ثروت بیش از ۵۰ میلیون دلار، ۶۲,۸۰۰ نفر اعلام شده که این عدد برای چین، آلمان، انگلستان، فرانسه، و روسیه، به ترتیب ۷۶۰۰، ۵۵۰۰، ۴۷۰۰، ۴۱۰۰، و ۲۸۰۰ نفر است.
کشورهای کانادا (۲۶۰۰)، تایوان (۲۰۰۰)، برزیل (۱۹۰۰)، کره جنوبی (۱۹۰۰)، هند (۱۸۰۰)، و هنگ‌کنگ (۱۵۰۰) نیز به ترتیب در رده‌های ششم تا دهم این فهرست قرار دارند.