French-Kiss
تقاطع: نتایج یک تحقیق انجام‌شده بر روی ۲۱ زوج در آمستردام هلند نشان می‌دهد، هر باری که شما شریک جنسی‌تان را می‌بوسید، ۸۰ میلیون باکتری را به دهان او منتقل می‌کنید.
این مطالعه که نتایج آن روز دوشنبه (۱۷ نوامبر-۲۶ آبان) در ژورنال تخصصی “میکروبیوم” منتشر شده، می‌گوید وقتی که دانشمندان از دهان زوج‌ها قبل و بعد از قفل شدن لب‌های‌شان در یکدیگر نمونه‌برداری کردند، در ترکیب باکتری‌های موجود در آن تغییر بزرگی نیافتند چرا که احتمالا این زوج‌ها پیش‌تر یکدیگر را بارها بوسیده بودند و باکتری‌های مشترکی را در دهان خود میزبانی می‌کردند.
نویسندگان این تحقیق هم‌چنین سبک زندگی و رژیم غذایی مشابه کسانی را که عاشق هم می‌شوند، از دیگر عوامل موثر در تنوع میکروب‌های موجود در دهان آن‌ها دانسته‌اند.
محققان برای تخمین تعداد باکتری‌هایی که در جریان یک بوسه منتقل می‌شود، از یکی از زوج‌ها خواستند تا مقداری ماست پروبایوتیک -که سرشار از باکتری‌هایی است که در دهان یافت نمی‌شود- بخورد و بلافاصله پس از آن زوج‌ها یک بار دیگر یکدیگر را بوسیدند.
نتیجه این بار کاملا متفاوت بود و از انتقال نزدیک به ۸۰ میلیون باکتری از دهان زوج‌ها به یکدیگر حکایت داشت.
به نوشته‌ی “میکروبیوم”، هرچند که این عدد به نظر خیلی زیاد می‌آید اما در مقابل حدود یک میلیارد باکتری که در دهان ما زندگی می‌کنند، آن‌چنان عدد بزرگی نیست.