måndag 28 augusti 2017

لیبراسیون: فرقه ها تعصبات را قطره قطره به جوانان مسلمان اروپا تزریق می کنند

لیبراسیون: فرقه ها تعصبات را قطره قطره به جوانان مسلمان اروپا تزریق می کنند

به نوشته این روزنامه آنچه در مورد تروریست های بارسلون تکان دهنده است، این است که آنها در میان مردم زندگی می کردند به گفته همسایه و کسانی که در مجاورت آنها بودند همیشه رفتاری مهربان و دوستانه رفتار داشتند!
به گزارش«محبت نیوز» لیبراسیون روزنامه چاپ پاریس خبرنگار ویژه خود را به ریپول فرستاده و گزارشی را درباره شهر ریپول و گروه جهادگرایان اسلامی آن از جمله امام پیشین بنام عبدالباقی الساطی به چاپ رسانده است وی در انفجار خانه‌ای در منطقه “الکنار” در ٢٠٠ کیلومتری جنوب “بارسلون” که محل تهیه مواد انفجاری گروه بود کشته شد.
شهردار ریپول ژوردی مونل به لیبراسیون می گوید مراکشی تبارها در اسپانیا کاملن ادغام شده اند و هیچ مشکلی ندارند حتی جشن های محلی خود را برگزار می کنند. اما هستند عده ای که هنوز نتوانسته اند در این جامعه ادغام شوند و شاید احساس گم گشتگی می کنند و به جستجوی هویت خود هستند.
او می افزاید شستشوی مغزی جوانان بسیار آرام صورت می گیرد بطوری که ما حتی تصورش را هم نمی توانیم بکنیم، تعصبات همیشه در حاشیه مساجد وجود دارد. فرقه ها تعصبات را قطره قطره به جوانان تزریق می کنند و ذهن و روان آنها را نشانه می گیرند و آنان را به دشمنانی کورعلیه انسانها تبدیل می کنند.
به نوشته این روزنامه آنچه در مورد تروریست های بارسلون تکان دهنده است، این است که آنها در میان مردم زندگی می کردند به گفته همسایه و کسانی که در مجاورت آنها بودند همیشه رفتاری مهربان و دوستانه رفتار داشتند.
لیبراسیون در ادامه می نویسد ابهامات و ضد و نقیض هایی در مورد شخص عبدالباقی الساطی امام پیشین مسجدی در شهر کوچک ریپول که بر طبق شواهد رهبری حملات بارسلون و کامبریلز را عهده داشته وجود دارد. برخی از اهالی محل زندگی وی می گویند او بسیار فروتن خجالتی و مهربان بوده اما علی حسن رئیس انجمن مسلمانان در ریپول چیز دیگری می گوید او تاکید دارد که احساس کرده بوده که او نقش بازی میکند و چندین چهره دارد و می افزاید من همیشه به او مشکوک بودم.
لیبراسیون می نویسد بسیار جای تعجب است کسی که این ضد و نقیض های شخصیتی را همراه با سابقه کیفری داشته است چگونه آزادانه در اسپانیا بدون هیچ گونه شک و تردیدی از سوی پلیس براحتی زندگی میکرده. و تا آنجا پیش رفته که جوانان را برای گرویدن به جهادگرایان تشویق و رهبری معنوی حملات را به عهده داشته است.
لیبراسیون از قول ساکنان شهر کوچک ریپول می گوید او بسیار سفر می کرده و هربار می گفته برای دیدن فامیل خود به مراکش میرود، این در حالی است که برای عملیات تروریستی به خانه ای که در الکانار وجود داشته می رفته است، خانه ای که بر اثر انفجار صورت گرفته در آن به کشته شدن عبدالباقی الساطی و شخص دیگری انجامید.
لیبراسیون همچنین می نویسد این امام پیشین بارها به بلژیک، فرانسه و سوئیس سفر کرده بود وحالا نگرانی هایی از اینکه او چه روابطی در دیگر کشورها داشته است وجود دارد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar