fredag 18 augusti 2017

چرا همسر ‘بشار اسد’ را امر به معروف نمی‌کنید؟

چرا همسر ‘بشار اسد’ را امر به معروف نمی‌کنید؟

همسر بشار اسد رییس جمهوری سوریه بی‎حجاب است و در مقابل نیروهای ایرانی مدعی هستند برای حفظ حجاب زنان ایران در سوریه می‌جنگند، این تناقض در فضای مجازی سوژه کاربران شده است.
به گزارش«محبت نیوز» به اعتقاد بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی کشته شدن ‘محسن حججی’ عضو سپاه قدس و از نیروهای مدافع حرم توسط اسلامگرایان داعش، از سوی جمهوری اسلامی و مقام‌های سیاسی و نظامی به ابزاری تبلیغاتی برای ادامه حضور سپاه پاسداران در عراق و سوریه بدل شده است.
گزارش‌ها حاکی از آن بود که او و شش نفر دیگر از اعضای سپاه و حدود ۴۰ نفر از نیروهای شبه نظامی شیعه گرفتار عملیات غافلگیرانه داعش شدند و ده‌ها و کشته و مجروح برجای گذاشتند و جمهوری اسلامی سعی می‌کند تا با استفاده از فیلم‌های دلخراش و مظلوم نمایانه لحظه اسارت و کشته شدن او توسط نیروهای دولت اسلامی (داعش) بر شکست نظامی در این ماجرا سرپوش گذارد.
اما بعد از کشته شدن حججی، همسر او با چادرمشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مدعی شد که شوهرش برای این به سوریه رفته بود که روسری از سر زنان ایرانی نیفتد و حجابشان را حفظ کنند. این اظهارات بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت.
کاربران بسیاری در شبکه‎های اجتماعی به این ادعاهای همسر حججی واکنش نشان داده بودند. از جمله ‘بابک داد’ فعال رسانه‎ای که به کنایه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفته بروید و همسر ‘بشار اسد’ را محجبه کنید.
او در یادداشتی نوشته «جناب آقای خامنه‌ای! در برابر هزاران نفری که برای حفظ رژیم بشار اسد به مناطق جنگی سوریه فرستاده‌اید و بنام دفاع از «حرم زینبیه» کشته شده‌اند، چرا خانم ‘اسماءالاسد’ همسر بشار اسد را امر به معروف نمی‌کنید و از او نمی‌خواهی”حجاب برتر!” و چادر به سر کند؟!»
بابک داد پرسیده “آیا «ولی‌امر مسلمین جهان» می‌تواند فقط همین یک نفر را با منطق ولایی و دینی خویش «باحجاب» کند؟ بشار اسد و همسرش هم «شیعه‌ی علوی» هستند و قاعدتاً باید به ولایت و تبعیت از ولی‌فقیه اعتقاد داشته باشند! پس مانعی وجود ندارد جز همت رهبری!”
پیش از این‎ها هم بی‎حجابی و زندگی آزادانه‏‌ی شهروندان کشورهایی که جمهوری اسلامی سنگ آنها را به سینه می‎زند سوژه منتقدین در ایران شده بود.
دختران لبنانی حامی ‘سیدحسن نصرالله’ که با لباس‌های غیراسلامی و بدون حجاب در خیابان‎ها از او حمایت می‎کنند یا مردم لبنان و فلسطین که بدون رعایت اصول شرعی اسلام، بیکینی پوشیده در سواحل آفتاب‏ می‌گیرند، اما ایرانی‌ها به خاطر حفظ اسلام در سرزمین‌های آنها کشته می‏شوند و یا میلیاردها تومان حق مردم ایران را به  عنوان کمک دریافت می‌کنند.
این روزها ایرانیان بیشتر از گذشته از خود می‌پرسند چرا فقط حجاب برای مردم ایران اجباری است؟

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar