onsdag 16 augusti 2017

دولت ترکیه مانع از برگزاری مراسم مسیحیان در ‘کلیسای ارامنه دیاربکر’ شد

دولت ترکیه مانع از برگزاری مراسم مسیحیان در ‘کلیسای ارامنه دیاربکر’ شد

فعالان اجتماعی جامعه ارمنیان ترکیه معتقدند که حکومت اسلامگرای این کشور قصد دارد به انحا مختلف آنها را از هویت ملی و دینی شان دور نگاه دارد.
به گزارش«محبت نیوز» برخورد خصمانه حکومت اسلامگرای ترکیه با مسیحیان و ارمنیان در این کشور مساله تازه ای نیست.
حالا تارنمای آراکس به نقل از پایگاه خبری “دموکرات هابر” نوشته است که جامعه ارمنیان شهر “دیاربکر” ترکیه، روز یکشنبه ۱۳ اوت (۲۲ تیر) جاری مصادف با سالروز عروج مریم مادر عیسی مسیح موفق نشدند وارد کلیسای “گیراگوس مقدس” شده و مراسم دعا و نیایش خاص این روز پر اهمیت را به جای آورند.
بنابر اطلاعات دریافتی: “اصلی‌ترین مانع اجرای این مراسم مسیحی توسط مامورین دولتی اجرای قانون ویژه منع رفت و آمد در ساعات خاص اعلام شده است. در چنین شرایطی نمایندگان جامعه ارمنیان این شهر مجبور شدند این جشن مهم دینی را در کلیسای ” مریم مقدس” آشوری‌ها برگزار نمایند.
“پاراماز مرجیان” یکی از فعالان اجتماعی جامعه ارمنیان “دیاربکر” ضمن تاکید بر این امر که بسته نگاه داشتن کلیسا هیچ ربطی به عدم وجود امنیت برای برگزاری مراسم ندارد، گفت: “ما درخواست خود را برای برگزاری عید به مسئولان دولتی ارائه کردیم، اما ایشان وضعیت امنیتی حاکم بر شهر را نامناسب توصف نموده و گفتند، “ضمانتی برای برگزاری امن مراسم وجود ندارد”. این مقامات بدین بهانه مانع از اجرای مراسم ما شدند. اما واقعیت این است که در اینجا بحث امنیت مطرح نیست، بلکه ایشان به انحا مختلف سعی دارند ما را از هویت ملی و دینی خود دور نگاه دارند”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar