måndag 28 augusti 2017

رهبر یک فرقه بزرگ مذهبی در هندوستان به جرم تجاوز به بیست سال زندان محکوم شد

رهبر یک فرقه بزرگ مذهبی در هندوستان به جرم تجاوز به بیست سال زندان محکوم شد


دادگاهی در شمال هند، گورمیت رام رحیم سینگ، مرشد جنجالی هندی را به بیست سال زندان محکوم کرده است. شمار پیروان فرقه” گورمیت رام رحیم سینگ” در هند به بیش از ۵۰ میلیون نفر می رسد.
به گزارش «محبت نیوز» دادگاهی در هند روز دوشنبه مجازات «گورمیت رام رحیم سینگ» مرشد صاحب نفوذ را که سه روز پیش در پرونده تجاوز به دو زن مجرم شناخته شده بود، اعلام و وی را به تحمل بیست سال حبس محکوم کرد.
در گزارشهای اولیه خبر از محکومیت ده ساله این مرشد حکایت داشت، پلیس محلی و دفتر مرکزی تحقیقات خبر نیز محکومیت بیست ساله وی را تایید کرده اند.
صدور رای دادگاه از همان روز اول باعث تحصن مریدان او و بروز ناآرامی‌هایی شد که دست کم سی کشته و دویست مجروح بر جای گذاشت.
معترضان معتقد بودند که رهبر آنان مرتکب گناه نمی‌شود و اتهام تجاوز جنسی دروغ است.
شمار افرادی که در آستانه اعلام نظر دادگاه در خیابان‌های شهرهای مختلف هند بودند تا ۲۰۰ هزار نفر برآورد می‌شد.
پلیس هند گفته است برای حفظ آرامش از تمام توان خود استفاده خواهد کرد. تعداد زیادی از نیروهای پلیس و سربازان ارتش پیش از صدور حکم در شهر روتک مستقر شده‌اند.
گورمیت رام رحیم سینگ در سال ۱۹۹۰ میلادی و در سن ۲۳ سالگی ریاست فرقه «درا ساشا سودا» را که از سال ۱۹۴۸ میلادی فعالیت داشت، در دست گرفت. مرکز فعالیتهای این فرقه در ایالت هاریاناست و بیش از ۵۰ شاخه در کشور دارد. گفته می شود شمار پیروان این فرقه در هند به بیش از ۵۰ میلیون نفر می رسد.
این اولین بار نیست که گورمیت رام رحیم سینگ در مقابل دادگاه قرار گرفته است. پیش از این در سال ۲۰۱۵ به اتهام تشویق ۴۰۰ تن از پیروانش برای عقیم کردن خود تحت تعقیب کیفری قرار گرفت. ادعا شده وی از پیروانش خواسته تا برای نزدیکی بیشتر به خدا خود را عقیم کنند. در سال ۲۰۰۲ در پرنده قتل یک روزنامه نگار نام وی به چشم می خورد.
رحیم سینگ علاوه بر جایگاه مذهبی، فعالیت‌های اجتماعی زیادی هم دارد. او بازیگری، خوانندگی و کارگردانی هم می‌کند و در ایالت هاریانا شخص پرنفوذی به حساب می‌آید.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
فیس بوکتوییتربالاترینتلگراف

نمایش نظر دهی 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar