tisdag 22 augusti 2017

اسلامگرایان طالبان زن و مردی را تنها به ظن داشتن رابطه نامشروع تیرباران کردند

اسلامگرایان طالبان زن و مردی را تنها به ظن داشتن رابطه نامشروع تیرباران کردند

مقامات محلی ولایت بدخشان در شمال‌شرق افغانستان می‌گویند طالبان زن و مردی را در ولسوالی درایم این ولایت به اتهام “روابط نامشروع” تیرباران کردند.
به گزارش«محبت نیوز» عبدالخالق آقسای، فرمانده پلیس ولایت بدخشان به بی‌بی‌سی گفت طالبان روز گذشته این زن و مرد را در روستای پامچیان به قتل رساندند.
به گفته بی بی سی، احمد شاه صمیم عضو شورای ولایتی بدخشان نیز می‌گوید طالبان به محض بازداشت این زن و مرد، آنها را تیرباران کردند.
به گفته وی، مقتولین هر دو متاهل بودند. زن حدود ۳۸ سال سن داشته و مرد حدود ۲۵ سال.
یک شاهد عینی از محل نیز به بی‌بی‌سی گفته که روحانیون از طالبان خواستند در مورد این رویداد تحقیق کنند اما جنگجویان طالبان بدون تحقیق و محاکمه، زن و مرد بازداشت شده را تیرباران کردند.
یکی از سخنگویان طالبان در گفت‌وگو با خبرنگار بی‌بی‌سی در بدخشان این خبر را رد کرده و گفته احتمالن این کار “نیروهای خیزش مردمی” در ولسوالی درایم است.
اما فرمانده پلیس بدخشان این ادعای طالبان را رد کرده و تاکید دارد که نیروهای امنیتی زیر نظر دولت، هیچگاه کار خلاف قانون انجام نمی‌دهند.
درایم از ولسوالی‌های امن بدخشان بود که در این اواخر جنگجویان طالبان در آن فعال شده است. پیش از این نیز خبرهایی از اجرای احکامی چون بریدن دست و بینی از سوی طالبان، در این منطقه گزارش شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar