torsdag 10 augusti 2017

آغاز ساخت مسجد روی آب در ‘جزیره کیش’ با طرح امام جمعه!

با پیشنهاد امام جمعه کیش کلنگ ساخت نخستین مسجد روی آب در ایران در بخش غربی این جزیره در استان هرمزگان (یکی از فقیرترین استان‌های ایران) به عنوان یک جاذبه گردشگری مذهبی به زمین زده شد.

آغاز ساخت مسجد روی آب در ‘جزیره کیش’ با طرح امام جمعه!

به گزارش «محبت نیوز»‌‌ کلنگ این مسجد آبی با حضور امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، رئیس دادگستری کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی و تعدادی از معاونان و مدیران سازمان در غرب جزیره کیش و در نزدیکی محلی به اسم «کلبه هور» به زمین زده شد.
حسن علیدادی، امام جمعه کیش در طی این مراسم مدعی شده است که این مسجد در آینده یکی از معدود مساجد در کیش و منطقه خواهد شد که جنبه عبادی و گردشگری بالایی خواهد داشت.
او تاکید کرده با توجه به ویژگی گردشگری کیش نیاز به ایجاد مسجد برای رونق جاذبه های گردشگری مذهبی احساس می شد تا گردشگری به سمتی هدایت شود که معنویت هم بر آن سایه اندازد .
گفتنی است ساخت بنا روی آب هزینه گزافی دارد و مشخص نیست چه مقدار هزینه ساخت این مسجد خواهد شد، اما بخش زیادی از این هزینه را سازمان منطقه آزاد کیش و ساخت بخش دیگر را یک خیریه عهده گرفته است.
ساخت این مسجد درحالیست که بسیاری از مردم در کیش به علت فقر مالی هنوز در خانه‎های کپری یا ساخته شده با گِل و حلبی و جعبه زندگی می‌کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفته طرح اولیه توسط امام جمعه کیش در سال گذشته مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت و با توجه به ساخت این مسجد در داخل آب نیاز به تمهیدات ویژه است که آخر مرداد ماه سال جاری عملیات اجرایی آن به صورت رسمی آغاز خواهد شد.
این مسجد دو طبقه به صورت تک پایه اسکله اجرا می شود که امیدواریم در بازه زمانی کوتاهی ساخته شود.
ساخت چنین بنایی به طور طبیعی میلیاردها تومان هزینه دارد آنهم در شرایطی که مردم نیازمند در استان هرمزگان که از سرپناه برخوردار نیستند کم نیست.

بهمن سال ۱۳۹۵ علی الهیاری مدیر کل کمیته امداد استان هرمزگان گفت وضعیت این استان از نظر فقر نسبت به سایر استان‌ها وضعیت خوبی نیست.
او همچنین گفته است که اسامی هشت هزار کودک یتیم در این استان ثبت شده و فقرایی داریم که زیبنده استان نیست و مستحق زیاد داریم که نیازمند کمک هستند. میانگین فقر در ایران ۵ درصد است، اما در استان هرمزگان به ۸ درصد رسیده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar