måndag 21 augusti 2017

آقای نماینده مجلس، چرا فرزندانتان را به ‘بهشت اقلیتهای جهان’ بر نمی گردانید؟

آقای نماینده مجلس، چرا فرزندانتان را به ‘بهشت اقلیتهای جهان’ بر نمی گردانید؟

“یوناتن بت‌کلیا” مدعی است در آمریکا و غرب، حقوق بشر رعایت نمی‎شود و باید از ایران الگو بگیرند اما این در حالیست که بسیاری از اقوام و خویشاوندان او از جمله فرزندانش در آمریکا زندگی می‌کنند.
به گزارش «محبت نیوز» در اظهاراتی تازه «یوناتن بت‌کلیا» نماینده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه در واکنش به اظهارات “رکس تیلرسون” وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم وجود آزادی‌های اقلیت‌های دینی در ایران، گفته «این ادعا، به هیچ عنوان واقعیت ندارد چرا که اقلیت‌های دینی در ایران از تمام آزادی‌های لازم برخوردار هستند».
وی با بیان اینکه، احترام به حقوق اقلیت‌های دینی در ایران به مراتب بیشتر از آمریکاست، مدعی شده غربی‌ها باید در رعایت حقوق‌ اقلیت‌های دینی و مذهبی از ایران الگو بگیرند و بدانند که امروز مسیحیان و دیگر گروه‌های دینی که در اقلیت هستند می‌توانند به راحتی آیین‌‌های دینی خود را به اجرا در بیاورند و هیچ نگرانی و محدودیتی علیه آنها وجود ندارد.
بت‌کلیا همچنین مدعی شده است ما به عنوان مسیحیانی که در ایران زندگی می‌کنیم نه تنها هیچ محدودیتی نداریم بلکه همواره از سوی مردم و دولت ایران مورد احترام بوده‌ایم و دولت ایران به هیچ فردی حق تعرض به ارزش‌های ما را نداده است در حالی که ما می‌بینم در برخی کشورهای غربی، رهبران اقلیت‌های دینی توسط تندروها مورد تعرض قرار می‌گیرند و کسی مدافع حقوق آنها نیست.
بت‌کلیا درحالی از آمریکایی‌ها و به طور کل غربی‌ها خواسته ایران را الگوی خود در رعایت حقوق اقلیت‌های دینی قرار دهند که فرزندانش و بسیاری از اقوامش خارج از ایران، در آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند!
سفرهای “بت‎کلیا” به کالیفرنیا برای دیدار با فرزندانش موضوعی نیست که قابل کتمان ‌کردن باشد و باید از او پرسید اگر وضعیت جمهوری اسلامی تا این حد خوب است و آمریکا به حقوق اقلیت‌های دینی احترام نمی‌گذارد، چرا فرزندانش را به ایران باز نمی‌گرداند که زیر سایه آزادی‌های اقلیت‌های دینی که حکومت برقرار کرده زندگی کنند؟
“بت‎کلیا” مدعی رعایت حقوق اقلیت‌ها در جمهوری اسلامی است، اما باید از او پرسید آیا دخترانش می‎توانند در فضای عمومی به آن آسانی که در کنار سواحل و استخرهای مختلط خارج از کشور بدون حجاب کنار هم عکس می‌گیرند، در ایران هم چنین کاری کنند؟
گرچه به طور کل مسوولان جمهوری اسلامی عادت دارند که چشمشان را به روی واقعیت ببندند و بر اساس منافع فقط حرّافی کنند. حداد عادل، نماینده پیشین مجلس هم گرفتار همین نقش بازی کردن‎هاست و فرزند او هم در آمریکا زندگی می‌کند و خودش هم به لندن رفت و آمد دارد.
اینکه فرزندان آقای “بت‌کلیا” در خارج از کشور زندگی می‌کنند و یا خود او به عنوان پدر در هرکجای دنیا به آنان سرمی‎زند هیچ اشکالی ندارد، اما اینکه او و بسیاری دیگر از مقامات جمهوری اسلامی بر اساس منافع حرف و عمل‌شان یکی نیست ناشی از بی‏‌صداقتی با شهروندان است.
گفتنی است چنین رفتاری را در هفته‎های اخیر از سوی خیلی از آنهایی که به نوعی به اصول نظام پایبند هستند دیدیم. آزاده نامداری مجری تلویزیون که خود را دایه دار چادر مشکی می‌دانست و همواره به حجاب تاکید داشت در سوئیس آن افتضاح را به بار آورد و بی‌حجاب در حال آبجو خوری بود. یا مداحانی که به جرم جاسوسی دستگیر شدند. اینها تنها بخش اندکی از دوگانگی‌ها و تضادهایی است که در حکومت جمهوری اسلامی دیده می‎شود.
زندگی با حجاب اجباری برای میلیون‌ها نفر از زنان ایران سخت است، اما فرزندان این نماینده در شرایطی کاملن آزاد حق انتخاب پوشش خود را دارند، که در ایران غیرممکن است. شاید رفتار او مصداق بارزی از مدعیانی است که چون به خلوت می‎روند، آن کار دیگر می‌کنند.
آن روی سکه اینکه سابقه نشان داده جمهوری اسلامی دست روی مدیران و مسوولان دو تابعیتی می‌گذارد و به اتهام جاسوسی یا ارتباط آنها با دولت‌های بیگانه، یا پست و مقام‌های آنان را می‌گیرد و یا ابزاری برای از دور خارج کردن رقبای جناحی است.
روشن نیست آیا این نماینده مجلس به واسطه فرزندان خود یا به طور مستقل تابعیت کشور دیگری را هم دارد یا خیر، یا شاید هم بنا به دلایل خاص و منافع نظام، اسم او از قلم افتاده است؟
شایان ذکر است مرتضی آقاتهرانی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری از جمله نمایندگانی بود که به شدت علیه آمریکا و غرب در ظاهر به نفع اسلام و مسلمین موضع‎گیری می‌کرد، اما افشا شد که گرین کارت آمریکا را دارد!

به هر حال جای سوال است چرا هیچ نماینده‎ای به اندازه “بت‌کلیا” حتی آن دسته نمایندگان متعصب مسلمان که عضو کمیسیون‌های ولایی و فرهنگی هستند به اندازه‎ی نماینده آشوریان سنگ اسلام را به سینه نمی‎زنند؟
چرا در شرایطی که حتی دولت و حسن روحانی به عنوان یک آخوند از تبعیض علیه اقلیت‌های دینی انتقاد می‌کند و همواره دستکم در شعار تاکید می‌کند که باید تبعیض علیه آنها در ایران برداشته شود به آنها را در میان مدیریت کشور به کار بست، اما “بت‌کلیا” تا این حد زیاده‎روی می‌کند که غربی‌ها باید از ایران در مورد برخورد با اقلیت‌ها الگو بگیرند؟
چرا نماینده آشوریان مجلس در مورد مهاجرت هزاران تن از قومش (آشوریان) از ایران سکوت کرده و در طول ماه بارها و بارها سعی می‌کند وانمود کند که ایران بهشت اقلیت‌هاست؟

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar