onsdag 30 augusti 2017

طرح جدید اروپا؛ شناسایی مهاجران اقتصادی از پناهجویان

طرح جدید اروپا؛ شناسایی مهاجران اقتصادی از پناهجویان

موج جدید مهاجران غیرقانونی سرازیر شده به سمت اروپا، بیشتر از کشورهای آفریقایی می‌آیند و مشکلات اقتصادی مهمترین عامل مهاجرت آنان است.
به گزارش «محبت نیوز» فیگارو روزنامه چاپ پاریس با توجه به بحران پناهجویی در اروپا می‌نویسد: بحران مهاجران غیرقانونی داستانی است که پایانی ندارد؛ در ٣ سال اخیر، حدود ١۴ هزار مهاجران غیرقانونی در مسیر رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده‌اند. این سؤال مطرح است که آنها به دنبال چه به اروپا می‌آیند؟ با این امید که وضعیت بهتری در جای امن داشته باشند؟ فیگارو می‌نویسد این امیدی واهی است؛ دورنمایی از اروپا که واقعیت ندارد.
به نقل از RFI، فیگارو با اشاره به آمار اتحادیه اروپا می‌نویسد: موج جدید مهاجران غیرقانونی سرازیر شده به سمت اروپا، بیشتر از کشورهای آفریقایی می‌آیند و مشکلات اقتصادی مهمترین عامل مهاجرت آنان است .
فیگارو می افزاید، مسئله مهاجران موضوع حساسی است که در کمپین های انتخاباتی فرانسه کمتر به آن پرداخته شده.
این روزنامه می نویسد پروژه “هات اسپوُت” ایده جدیدی نیست، ایده ای است که پیشتر در سال ٢٠١۵ در بحران افزایش شمار مهاجران مطرح شده بود؛ بعد از توافق اتحادیه اروپا با ترکیه، پنج جزیره در یونان و چهار جزیره در ترکیه این ایده را عملی کرده‌اند اما درواقع هیچ مهاجری موفق به ترک یونان در این مدت نشده است.
به نوشته فیگارو، بعد از توافق ترکیه و بسته شدن راه بالکان در سال ٢٠١۶ اکنون مدیترانه مسیری است برای پناهجویانی است که می‌خواهند به اروپا برسند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar