torsdag 3 augusti 2017

انهدام شبکه ایرانی قاچاق انسان در اسپانیا

انهدام شبکه ایرانی قاچاق انسان در اسپانیا

این گروه با جعل گذرنامه اسپانیا، شهروندان ایرانی را در ازای دریافت ۲۵ هزار یورو از اسپانیا به بریتانیا قاچاق می کرد.
به گزارش «محبت نیوز» پلیس اسپانیا و اداره پلیس اروپا (یوروپول) روز پنجشنبه از انهدام یک شبکه ایرانی قاچاق انسان به اروپا خبر دادند.
به نقل از یورونیوز، این گروه در جریان یک عملیات پلیسی بین المللی شناسایی و متلاشی شده است. پلیس تا کنون ۱۰۱ نفر را در ارتباط با این شبکه در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا و عمدتا اسپانیا دستگیر کرده است.
بر اساس بیانیه یوروپول این گروه با جعل گذرنامه اسپانیا، شهروندان ایرانی را در ازای دریافت ۲۵ هزار یورو از اسپانیا به بریتانیا قاچاق می کرد. مرکز این گروه در شهر مالاگا، در جنوب اسپانیا بود و در چند کشور اروپایی، از جمله پرتغال نیز فعالیت داشته است.
در مالاگای اسپانیا ۴۲ نفر که احتمالا در جعل گذرنامه دست داشتند بازداشت شده اند. گفته می شود گذرنامه‌ها به مبلغ ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو فروخته می‌شد.
همچنین در ضمن عملیات پلیسی در اسپانیا هفت ایرانی از جمله یک کودک ۵ ساله شناسایی شدند. سی گذرنامه ایرانی و ۱۰ گذرنامه اسپانیایی، تعدادی رایانه، چاپگر، چند قبضه اسلحه، ۱۳۰۰ یورو پول نقد، چند خودروی لوکس و ۴۰۰ عدد کارت شناسایی سفید در جستجوی از این محل اختفای شبکه پیدا شده است.
پلیس اسپانیا نیز در یک بیانیه جداگانه از دستگیری ۱۴ مسئول اصلی گروه خبر داد. همچنین رئیس این شبکه در فرودگاه هیتروی لندن هنگامی که قصد داشت به برزیل فرار کند دستگیر شد. چهل و چهار ایرانی دیگر نیز در فرودگاه‌های شهر مختلف اروپایی از جمله فرودگاه هامبورگ آلمان بازداشت شده اند.
اداره مهاجرت و کنترل مرزهای پرتغال نیز در این عملیات همکاری داشت. بر اساس بیانیه یوروپول تعدادی از اعضای این شبکه در پرتغال دستگیر شده اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar