måndag 7 augusti 2017

سقوط ارزشی‌ها؛ بعد از مداحان و آزاده نامداری نوبت به نمایندگان رسید

سقوط ارزشی‌ها؛ بعد از مداحان و آزاده نامداری نوبت به نمایندگان رسید

زیر سوال رفتن چهره‎های ارزشی نظام که ادعای سلوک رحمانی و قرب الهی می‎کردند در این سال‌ها کم نبود.
به گزارش «محبت نیوز» سلفی گرفتن گروهی از نمایندگان مجلس ایران با فدریکا موگیرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزهای گذشته پس از برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی از پرحاشیه‎ترین موضوعات در رسانه‌ها بود.
به خصوص آنکه در میان آنهایی که برای گرفتن عکس با موگیرینی دست و پا می‌زدند «احمد مازنی» یک آخوند است و همینطور «علیرضا رحیمی» که اسیر دوران جنگ ایران و عراق بود نیز حضور داشتند.
کار علیرضا رحیمی آنجا بیخ پیدا کرد که فیلمی از او در زمان اسارتش در عراق منتشر شد وقتی که یک گزارشگر خانم در زندان‌های بعث قصد مصاحبه با او را داشت و رحیمی که یک کودک نابالغ بیشتر نبود به گزارشگر تاکید کرد که اول حجابش را درست کند بعد او مصاحبه خواهد کرد.
با این حال احمد مازنی، در صفحه‎ی اینستاگرامش از سلفی انداختن با موگیرینی حمایت کرده و گفته خانم مشهوری است و هرکسی دوست دارد با او عکس بگیرد و کار غیرعادی نبوده است.
این دومین موردی بود که در روزهای گذشته جمهوری اسلامی را دچار یک چالش اساسی کرد. مورد قبلی نیز آبجوخوری آزاده نامداری مجری چادری تلویزیون در سوئیس بود که در تصاویری که از او منتشر شد نقطه‏‌ی مقابل آنچه جلوی دوربین تلویزیون در مورد ارزش‌های حجاب و چادر برای زن می‌گفت خودش از این محدودیت‌ها فارغ بود. گفته می شود آزاده نامداری از ترس آبرو یا ترس از عواقب این ماجرا در سوئد اعلام پناهندگی کرده است!
در ایران کم نیستند زنان و مردانی که طالب حجاب‌اند، تعداد آنها که از حجاب اجباری کلافه شده‎اند نیز کم نیست، اما عده‎ی معدودی هستند که چون شرع و دست زور را پشت خود دارندو یا منافع آنان اقتضا می کند که اینگونه عمل کنند همواره با هر ابزاری سعی می‌کنند باورهای خود در مورد حجاب با به مردم دیکته کنند.
از تبلیغات خیابانی بر در و دیوار شهرها گرفته تا تذکر لسانی و گشت ارشاد و در نهایت نیروی انتظامی که حالا کارش به تفتیش اتومبیل‌ها هم رسیده است و از قدیم هم در زندگی شخصی مردم سرکشی می‎کردند.
حالا تابوی حجاب در ایران شکسته شده است. در طول هفته ده‌ها تصویر از زنان و دخترانی منتشر می‏شود که به کمپین‌های مختلف علیه حجاب اجباری می‌پیوندند. یکی از آنها چهارشنبه‎های سفید است که «مسیح علی‌نژاد» آن را به راه انداخته است و زنان با روسری‌های سفید در شهر تردد می‌کنند از هر فرصتی برای عکس انداختن بدون حجاب استفاده می‌کنند.
بدون تردید اگر بگیر و ببندهای حکومتی نبود، بسیاری از زنان و دختران ایران همچون زنان و دختران دیگر در کشورهای اسلامی از جمله ترکیه و مالزی حجاب از سر برمی‎داشتند و زندگی آزادانه‌تری را انتخاب می‎کردند، اما ترس جمهوری اسلامی و باور اینکه چنین وضعیتی پیش خواهد آمد شدت عمل آنها را برای در سفت و سخت کردن ابزارهای نظارتی خود بیشتر می‌کند.

اما آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاده تجلی توخالی بودن این شعارها و پافشاری‌هاست. حجاب نانی است که انقلابیون دوآتشه با آن شور و حال اسلامی ابتدای انقلاب در سفره‏‌ی مردم گذاشتند و حالا هم تشت رسوایی مبلغین آن که دم از ارزشمند بودن حجاب می‎زنند یکی یکی از دیوار فرو می‏ریزد.
زیر سوال رفتن چهره‎های ارزشی نظام که ادعای سلوک رحمانی و قرب الهی می‎کردند در این سال‌ها کم نبود. شاید یکی از بارزترین آنها وضعیت زندگی سعید طوسی قاری مشهور قرآن و محبوب بیت علی خامنه‎ای بود که در اصطلاح «بچه باز» از کار درآمد یا مداحان مشهوری مثل هلالی و بهمنی که در کنار رابطه غیراخلاقی با کارمندان سارت آلمان و فرانسه جاسوسی هم می‌کردند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar