fredag 11 augusti 2017

بی احترامی دولت ترکیه به ‘اماکن تاریخی مسیحیان’ به مجلس این کشور کشیده شد

بی احترامی دولت ترکیه به ‘اماکن تاریخی مسیحیان’ به مجلس این کشور کشیده شد

ساخت توالت عمومی بر روی قبرستان تاریخی ارمنیان در شهر وان به موضوعی حساس و چالش بر انگیز تبدیل شده است.
به گزارش «محبت نیوز» در طی سالهای اخیر و با به قدرت رسیدن حزب اسلامگرای عدالت و توسعه در ترکیه و حمایت رئیس جمهور اسلامگرای این کشور یعنی ‘رجب طیب اردوغان’ از اسلامگرایان تندرو، هر روزه شاهد برخوردهای تبعیض آمیز و بی احترامی به مقدسات و اماکن تاریخی و مذهبی مسیحیان در ترکیه هستیم.
تارنمای آراکس در طی گزارشی نوشته است که به دنبال ساخت توالت و رختکن عمومی توسط مسئولین دولتی ترکیه در محل قبرستان ارمنیان شهر “آرتامت”، در استان “وان” ارمنستان غربی (در ترکیه امروزی)، که منطقه‌ای باستانی محسوب می‌شود، و نشر خبر آن در مطبوعات، این مسئله مورد توجه فعالان اجتماعی و نیز نمایندگان مجلس قرار گرفته است، چنانکه در عکس العمل به این تعرض و بی احترامی آشکار نمایندگان اپوزیسیون آن را به صحن مجلس کشانده و خواهان توضیح مسئولین دولتی در این باره شدند.
این مسئله به ویژه از سوی “مراد باکان”، نماینده حزب “جمهوری خلق” در مجلس ملی ترکیه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. مراد باکان از “نومان کورتولموش”، وزیر فرهنگ و “محمت اوزهاسک”، وزیر شهرسازی به طور کتبی در این مورد سئوال کرده است.
“مراد باکان” در این نامه از “کورتولوموش” پرسیده است:
– “آیا وزارت فرهنگ ترکیه مجوز ساخت توالت عمومی در محلی که از سوی باستان شناسان دارای ارزش تاریخی توصیف گردیده، صادر نموده است”؟
– “آیا غارتگران میراث فرهنگی و همچنین مسئولینی که مجوز ساخت توالت در این محل را داده‌اند تحت تعقیب قرار گرفته‌اند؟”.
– “وزارتخانه شما چه تدابیری برای حفظ این منطقه تاریخی به کار گرفته تا آن را به نسل های آینده منتقل کند؟”
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar