tisdag 8 augusti 2017

یک کشیش پروتستان در تاجیکستان به ۳ سال حبس محکوم شد

یک کشیش پروتستان در تاجیکستان به ۳ سال حبس محکوم شد

مقامات کمیته دولتی امور دینی تاجیکستان مدعی شده اند پیروان این کلیسای انجیلی بدون مجوز و داشتن اسناد ثبت نام فعالیت می‌کردند!
به گزارش «محبت نیوز» دادگاه شهر”خجند” استان سغد تاجیکستان یک کشیش پروتستان را به اتهام اثبات نشده افراط‌گرایی به ۳ سال زندان محکوم کرد.
«بهرام خالماتوف» ۴۲ساله کشیش پروتستان کلیسای انجیلی «سان مین سون باگیم » شهر خجند در تاریخ ۱۰ آوریل سال جاری بعد از بازرسی ساختمان کلیسا از سوی مقامات تاجیک و کشف کتابهای الهیاتی مسیحی که بعد آنها را به عنوان کتابهای افراطی در دادگاه معرفی نموده اند، بازداشت شد. خانواده این کشیش تاجیک از وضعیت و شرایطی که وی در زندان با آنان روبروست ابراز نگرانی کرده و از ایمانداران و اعضای این کلیسا خواسته اند تا برای “کشیش خالماتوف” در دعا باشند.
مقامات کمیته دولتی امور دینی تاجیکستان در این زمینه مدعی شده اند: پیروان این کلیسای انجیلی بدون مجوز و داشتن اسناد ثبت نام فعالیت می‌کردند و به همین دلیل کلیساها و مراکز مربوط به این گروه بسته می شود.
این ادعا از سوی مقامات تاجیک در حالی مطرح می گردد که پایگاه اینترنتی مربوط به این کلیسای مسیحیان کره ای گفته است که مرکز مسیحی مذکور در سال ۲۰۰۹ میلادی به طور رسمی در کمیته ادیان تاجیکستان ثبت نام شده است.
این بار نخست است که یک غیر مسلمان در این کشور به اتهام افراط‌گرایی بازداشت و راهی زندان می شود.
شایان ذکر است پیشتر نیز پلیس تاجیکستان فرمان توقیف اموال کلیسای خجند را صادر کرده بود.
این مرکز مسیحی در کشور تاجیکستان از سال ۱۹۹۳ میلادی فعالیت کرده و تا قبول قانون جدید در باره فعالیت های مذهبی به عنوان یک سازمان مسیحی به صورت قانونی و علنی فعالیت می کرده است.
بر اساس قانون آزادی اعتقاد و فعالیت سازمان‌های مذهبی در تاجیکستان که سال ۲۰۰۹ تصویب شده است، پیروان فرقه های غیر اسلامی با داشتن ۱۰ عضو می توانند از کمیته دولتی امور دینی این کشور مجوز فعالیت دریافت نمایند.
گفتنی است تاجیکستان در سال های اخیر به طور مداوم برای نقض حقوق بشر و آزادی اعتقادات مذهبی مورد انتقاد قرار گرفته است و مقامات آمریکا نیز در اینباره ابراز نگرانی کرده اند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar