måndag 28 augusti 2017

صدور حکم اعدام برای بنیانگذار عرفان حلقه!

صدور حکم اعدام برای بنیانگذار عرفان حلقه!

پیش از صدور این حکم سازمان عفو بین‌الملل از احتمال صدور مجدد حکم اعدام، برای این زندانیان عقیدتی ابراز نگرانی کرده بود و از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا این زندانی عقیدتی را بی قید و شرط آزاد کند.
به گزارش «محبت نیوز» دادگاه انقلاب اسلامی حکم اعدام “محمدعلی طاهری” بنیانگذار عرفان حلقه با استناد ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی را صادر کرده است.
به نقل از خبرگزاری عرفان، زینب طاهری از وکلای آقای طاهری گفته این حکم اعدام علیرغم نقض دادنامه توسط شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور صادر شده است.
به گفته این وکیل «صدور حکم اعدام امروز یکشنبه ۵ شهریورماه ۱۳۹۶ به من ابلاغ شد. حکم صادره در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده و طیران انجام گرفت».
وکیل محمدعلی طاهری در خصوص حکم صادره گفته اعمال و استناد به ماده ۲۸۶ قانون مجازات مصوب ۱۳۹۲ در مورد جرم افساد فی الارض صحیح نمی باشد، زیرا که جرم انتسابی پیش از وضع قانون به وقوع پیوسته ومطابق ماده ۱۱قانون مجازات اسلامی، محکوم کردن متهم به استناد قانون موخر التصویب صحیح نیست)، مجددن دادگاه بدون توجه به ایراد مرجع عالی قضایی به استناد قانون موخر التصویب اقدام به صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری نمود.
پیش از صدور این حکم سازمان عفو بین‌الملل از احتمال صدور مجدد حکم اعدام، برای این زندانیان عقیدتی ابراز نگرانی کرده بود و از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا این زندانی عقیدتی را بی قید و شرط آزاد کند.
سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه، ۱۴ تیرماه ۱۳۹۶، با انتشار بیانیه‌ای خواستار تحقیقات بی‌طرف و مستقل در مورد وضعیت “محمد علی طاهری” شد که بیش از ۶ سال است در زندان اوین نگهداری می شود. پیش‌بینی می‌شود که جلسه دوم محاکمه وی تا پایان ماه جاری میلادی برگزار شود.
شیرین عبادی، حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل در حمایت از محمد علی طاهری به کمپین «الف مثل استاد» گفته است: «محمد علی طاهری محروم از یک دادرسی عادلانه، سال‌هاست که زندان را تحمل کرده است.»
به گفته خانم عبادی علت دستگیری محمد علی طاهری واهمه حکومت از نفوذ او در میان مردم و طرفدارانش است.
محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» راه انداخت که در آن طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و سیمنتولوژی ارائه می‎شد. اطلاعات سپاه او را در سال ۱۳۹۰ بازداشت کرد و حکم اولیه‌ای که برایش صادر شد اعدام بود.
سال ۹۵ حکم اعدام او در دیوان‌عالی نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه انقلاب ارجاع شد.
علیزاده طباطبایی از وکلای طاهری اعلام کرده بود که او موسسه‌اش را با مشارکت علی‌پور از چهره‎های معتمد نظام و سردار جورکش تاسیس و اقدام به برگزاری کلاس کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar