söndag 21 februari 2016

احضار مدیرمسئول "ایران" به دادگاه به اتهام توهین به خامنه‌ای

احضار مدیرمسئول "ایران" به دادگاه به اتهام توهین به خامنه‌ای

مدیر مسئول روزنامه ایران به دلیل چاپ داستانی درباره حصر موسوی و کروبی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. ادعا شده که این مقاله توهین به رهبر جمهوری اسلامی و "فضاسازی علیه نظام و دفاع و تطهیر سران فتنه" بوده است.
عباس جعفری، دادستان عمومی و انقلاب تهران روز شنبه (اول اسفند/ ۲۰ فوریه) از حضور مدیر مسئول روزنامه ایران، روزنامه ارگان دولت، در دادسرای فرهنگ و رسانه و تحقیق از نویسنده یکی از مقالات این روزنامه خبر داد.

رسانه‌های وابسته به محافل تندروی حکومت نوشته‌اند، مقاله یادشده در شماره روز چهاشنبه (۲۸ بهمن/ ۱۷ فوریه) روزنامه ایران با عنوان "همسایه طبقه بالا" به قلم "لیلی مشرقی" چاپ شده است.

رسانه‌های تندرو می‌گویند این مقاله داستانی سمبولیک است و در ظاهر مشغول روایت خاطرات کودکی است که به همراه خانواده و همسایه طبقه بالایی در خانه‌ای مشتمل بر طبقه همکف و زیرزمین زندگی می‌کنند. همه چیز این خانه و خاطراتش عادی است تا اینکه همسایه طبقه بالا - که پیرمردی مرموز و عجیب است - دچار توهم می‌شود و خود را صاحب این خانه فرض می‌کند.

همسایه طبقه بالا جلوی سروصدای بچه‌ها را می‌گیرد و سه تا از پرنده‌های قفس را از حیاط گرفته و در قفسی که روکش سیاه دارد، زندانی می‌کند و حالا که زمان روایت داستان است، از آن حادثه - یعنی اسارت سه پرنده - ۵ سال است که می‌گذرد.
در ادامه این مقاله یا داستان آمده است: «[...] همسایه طبقه بالا فکر می‌کرد ما مستأجر او هستیم، اما پدر می‌گفت همسایه بالایی فقط توهم دارد؛ مادر هم حرف‌های پدر را تأیید می‌کرد و می‌گفت که این خانه را با هم ساختند اما موقع ثبت سند گویا همسایه طبقه بالا امضاها را انجام داده بود و حالا خودش را مالک تمام خانه می‌دانست، ما بچه‌ها زیاد چیزی درباره سند و مدارک نمی‌دانستیم.»

یکی از رسانه‌های تندرو درباره داستان منتشر شده در روزنامه ایران نوشته است: «ظاهر این داستان روایتی برش‌گونه از خاطرات یک کودک-راوی است اما اگر نمادها و سمبل‌های موجود در داستان را رمزگشایی کنیم، متوجه می‌شویم که اینگونه نیست و در واری این رمزها که درک آنها هم چندان مشکل نیست، روایت دیگری خفته است که انتشار آن در آستانه انتخابات در روزنامه کثیرالانتشاری که ارگان دولت اعتدال است، بسیار عجیب می‌نماید!»

به تعبیر رسانه‌های تندرو، پیرمردی که دچار توهم شده و خود را صاحب خانه فرض می‌کند، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است و سه پرنده اسیر هم میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد هستند که از ۵ سال پیش در حبس خانگی به سر می‌برند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar