onsdag 24 februari 2016

معاون رئیس جمهور ایران: روستایی هست که تمام مردان آن اعدام شده‌اند

معاون رئیس جمهور ایران: روستایی هست که تمام مردان آن اعدام شده‌اند

  • 7 ساعت پیش
Image copyrightno credit
شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده در سخنانی درباره لزوم حمایت از خانواده‌ اعدام‌شدگان، به روستایی در جنوب شرق ایران اشاره کرده که به گفته او تمام مردان آن اعدام شده‌اند.
خانم مولاوردی گفته است: "ما روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده‌اند. بازماندگان آنها امروز قاچاقچی بالقوه هستند هم از این نظر که بخواهند انتقام پدران خود را بگیرند هم برای تامین منابع مالی خانواده ها، اما هیچ حمایتی از این افراد نمی‌شود".
معاون رئیس جمهور نامی از این روستا نبرده است.
به گفته خانم مولاوردی موضوع حمایت از خانواده اعدام‌شدگان در برنامه پنجم توسعه ایران "به کل حذف شده بود" اما این مسئله در برنامه ششم توسعه که از سوی دولت ارائه شده، دوباره گنجانده شده است.
ایران در کنار چین و عربستان از کشورهایی است که به دلیل شمار بالای اعدام مورد انتقاد سازمان‌های حقوق بشری است.
سیستان و بلوچستان از جمله محروم‌ترین استان‌های ایران است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت قاچاق و همین طور وجود گروه‌های مسلح ناراضی از حکومت ایران از حساسیت امنیتی بالایی برخوردار است.
خانم مولاوردی گفت است اگر بازماندگان اعدام‌شدگان حمایت نشود، "اینها مستعد تکرار جرایم هستند پس جامعه در قبال این خانواده‌ها که قربانی جرم سرپرست خود هستند، مسئول است".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar