söndag 28 februari 2016

کشف یک مجسمه ۳۴۰۰ ساله در اسرائیل توسط کودک ۷ ساله

کشف یک مجسمه ۳۴۰۰ ساله در اسرائیل توسط کودک ۷ ساله

یک پسربچه در نزدیکی شهر باستانی بت شآن واقع در شمال اسرائیل مجسمه‌ای سفالی پیدا کرد که اثر باستانی با ارزشی به‌شمار می‌رود.
کاوشگری در اسرائیل -عکس آرشیویی است
بخ گزارش «محبت نیوز» روز پنجشنبه (۲۵ فوریه / ۶ اسفند) اداره آثار باستانی اسرائیل گزارش داد که پسربچه ۷ ساله‌ای به نام اوری هنگام صعود در تپه‌ای در نزدیکی شهر بت شآن با مجسمه‌ای به اندازه کف دست یک انسان بالغ مواجه شده که دست‌کم ۳ هزار و ۴۰۰ سال قدمت دارد.
به نقل از خبرگزاری آلمان، اثر باستانی زنی برهنه را نشان می‌دهد که معلوم نیست، از روی یک زن عادی ساخته شده یا تمثیلی تخیلی از “آستارته” (ایشتار یا استر)، الهه عشق و باروری است که در کتاب مقدس هم به آن اشاره شده است.
پرفسور آمیهایی مزار، کارشناس اداره آثار باستانی اسرائیل، مجسمه را مربوط به تمدن کنعانی می‌داند و احتمال می‌دهد که در منزل یکی از ساکنان شهر باستانی رهوو بوده است. به این ترتیب مجمسه باید بین قرون ۱۵ تا ۱۳ قبل از میلاد مسیح و در دوران حکومت فراعنه ساخته شده باشد.
مادر اوری می‌گوید، وقتی که پسرش به خانه برگشته و مجسمه را به او نشان داده، فوری دریافته است که فرزندش اثری باستانی کشف کرده و باید به مقامات مسئول تحویل داده شود.
اوری از اداره آثار باستانی اسرائیل یک مدال افتخار دریافت کرد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar