torsdag 25 februari 2016

هزاران دلار کمک مالی ایران به خانواده فلسطینی‌های کشته‌شده

هزاران دلار کمک مالی ایران به خانواده فلسطینی‌های کشته‌شده

سفیر جمهوری اسلامی در لبنان می‌گوید دولت ایران به خانواده فلسطینی‌هایی که در جریان اعتراضات و خشونت‌های ضداسراییلی کشته می‌شوند یا خانه‌های‌شان خراب می‌شود، هزاران دلار کمک مالی می‌کند.
به گزارش « محبت نیوز» محمد فتحعلی روز چهارشنبه (۲۴ فوریه-۵ اسفند) در یک کنفرانس خبری در بیروت گفت: «تصمیم اول این است که به خانواده هر یک از شهدای انتفاضه در اورشلیم مبلغی به ارزش ۷ هزار دلار پرداخت می‌شود. هم‌چنین ۳۰ هزار دلار به خانواده‌هایی پرداخت می‌شود که به خاطر نقش فرزندان‌شان در اعتراضات، خانه‌های‌شان ویران شده است.»
به نقل از خبرگزاری رویترز، بولدوزرهای ارتش اسراییل روز سه‌شنبه (۲۳ فوریه) خانه‌های دو فلسطینی را به جرم کشتن ۵ اسراییلی در کرانه‌ی باختری خراب کردند.
گزارش‌های متعددی درباره اقدام فلسطینی‌های معترض به چاقوکشی و تیراندازی علیه شهروندان اسرائیلی منتشر شده است.
دولت اسراییل می‌گوید که چنین تخریب‌هایی می‌تواند دیگر فلسطینی‌ها را از حمله به شهروندان اسراییلی بترساند.
تنها از ماه اکتبر ۲۰۱۵ تا به امروز ۲۸ اسراییلی و یک شهروند امریکایی توسط فلسطینی‌ها به قتل رسیده‌اند.
در همین مدت، ۱۶۸ فلسطینی نیز توسط نیروهای امنیتی اسراییل کشته شدند. مقامات اسراییلی می‌گویند که ۱۱۱ نفر از آن‌ها مهاجمان مسلح به سلاح‌های سرد و گرم بودند و مابقی در اعتراضات ضد اسراییلی خشونت‌آمیز شرکت داشتند.
اعلام حمایت مالی ایران از خانواده مهاجمان فلسطینی، واکنش تند اسرائیل را به دنبال داشته، به طوری که وزارت امور خارجه اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای این اقدام ایران را محکوم کرده است. این بیانیه می‌گوید که چنین مسئله‌ای «بار دیگر نقش ایران را در تقویت تروریسم عیان می‌سازد» و اثبات می‌کند که «ایران پس از توافق هسته‌ای همچنان در عرصه تروریسم بین‌المللی بازیگر اصلی است».
دولت اسرائیل از مخالفان اصلی توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران است و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور اعتقاد دارد که «سرازیر شدن پول نقد به سوی ایران به آن کشور امکان خواهد داد که میزان حمایتش از گروه‌های مسلح وابسته به خود از جمله حزب‌الله لبنان و سایر دشمنان اسرائیل را افزایش دهد». این مسئله را جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز تایید کرده و گفته است که «نمی‌توان این احتمال را رد کرد که بخشی از پول آزاد شده ایران پس از رفع تحریم‌ها صرف تروریسم خواهد شد، اما هنوز نشانه‌ای از اینکه پول‌های آزاد شده به چنین مصرفی می‌رسد در دست نیست».
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar