رویدادهای کنونی

پوشش زنده

13:18 GMT

محمدرضا عارف به تسنیم گفته است: "بیکار نیستم که ۲۴ساعته از بی‌بی‌سی اعلام برائت کنم."
آقای عارف گفته: "آنها برای ایجاد فتنه و تفرقه این کار را می‌کنند. برای اینکه چهره‌های مؤمن، انقلابی و همیشه در صحنه را زیر سؤال ببرند و حالا یک عده هم تکلیف شرعی خود می‌دانند که به این امر دامن بزنند... یکی از راه‌‌های نفوذ، شیطنت‌کردن و تفرقه انداختن است."
 در روزهای اخیر محافظه‌کاران در ایران بریتانیا را متهم کرده‌اند که از اصلاح طلبان در انتخابات حمایت می‌کند.

12:42 GMT

مهر می‌گوید که حضور محمدرضا پور ابراهیمی در لیست صدای ملت تکذیب شده است.

12:02 GMT

محمد عباسی، وزیر تعاون دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران از کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف داده است

11:20 GMT

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی در مصاحبه با خبرگزاری آنا (خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی) استعفای اعتراضی سه عضو شورای نگهبان را تکذیب کرده است.
نجات‌الله ابراهیمیان در واکنش به اخبار منتشرشده مبنی بر اینکه برخی از حقوقدانان در نحوه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان با آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، مشکل پیدا کردند و موضوع استعفا را مطرح کردند، گفت " نه موضوع استعفا مطرح نبوده و استعفا به دلیل خبرگان مطرح نشده است."
او گفته است تا بعد از انتخابات درباره نظارت استصوابی اعضای شورای نگهبان بر انتخابات خبرگان اظهارنظر نخواهد کرد.

10:54 GMT

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در پاسخ به وعده انتخاباتی شماری از کاندیداهای انتخابات مجلسدرباره کاهش مدت خدمت سربازی گفت "افرادی که در زمینه کاهش مدت خدمت سربازی حرف می‌زنند و به جوانان وعده می‌دهند در کارشان مشکل دارند."

10:47 GMT

محسن غرويان از روحانیون قم و و از نزدیکان پیشین محمدتقی مصباح یزدی گفته است برخی از تندرو ها به منظور ایجاد تفرقه، علی لاریجانی را تخریب می‌کنند

10:44 GMT

جبار کوچکی نژاد، نماینده مجلس، هشدار داده که برخی از معلمان و مدیران در مدارس با استفاده از نفوذی که بر شاگردانشان دارند بر آرای "رای اولی‌ها" تاثیر می‌گذارند که این در نتیجه انتخابات اثرگذار خواهد بود.

10:18 GMT

حسین نقوی حسینی، نماینده اصولگرای منتقد دولت و نامزد انتخابات فرماندار ورامین را به دخالت در انتخابات متهم کرده و گفته فرماندار می‌خواهد او رای نیاورد.

10:04 GMT

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت، خبرگزاری مجلس ایران در باره موضوع‌های مختلف سخن گفته است.
آقای لاریجانی در این مصاحبه در باره بر هم زدن سخنرانی‌اش در قم و حمله به او در ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ گفته است "برای من روشن است که چه کسانی این کار را کردند و این موضوع هیچ ربطی به مردم قم ندارد."
رئیس مجلس ایران گفته است این کارها به ضرر جمهوری اسلامی است و افزوده که "این مسائل بدون سازماندهی امکانپذیر نیست."
در جریان آن حمله، عده‌ای با پرتاب کفش و مهر به سمت آقای لاریجانی، سخنرانی او در سالگرد پیروزی انقلاب ایران را قطع کردند.
آقای لاریجانی گفته است "اقدامی که در آن روز صورت گرفت، کاری نادرست بود، زیرا اگر کسی با نظر فرد دیگری مخالفت دارد که با لنگه کفش مخالفت خود را اعلام نمی‌کند."
عکس از خبرگزاری خانه ملت

09:45 GMT

سرتیپ حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: "نیروی انتظامی بدون در نظر گرفتن گرایش‌ها با جهت‌گیری‌های سیاسی، برقراری نظم و امنیت را در همه ستادهای انتخاباتی برعهده دارد."
به گزارش خبرگزاری مهر، او گفته است وظیفه پلیس برقراری نظم و امنیت تمامی ستادهای انتخاباتی نامزدها است و این اقدام بدون جهت‌گیری سیاسی انجام می‌شود.