رویدادهای کنونی

پوشش زنده

17:31 GMT

آقای رفسنجانی گفته است مجلس، قوه‌قضاییه، صدا و سیما، سپاه و بسیج و شورای نگهبان در دست دولت نیست و اگر برنامه‌ای را دولت بنویسد، در ‌‌نهایت تصمیم‌ نهایی را مجلس می‌گیرد.
آقای رفسنجانی در حسینیه جماران گفته است در این دو سال (از زمان روی کار آمدن حسن روحانی) کارهای بزرگی انجام شده اما هنوز مسئله معیشت مردم باقی مانده است.
او گفته است "لیست منتشر شده به نام من، لیست من نیست و مردم مرا می‌شناسند و موافق و مخالف می‌دانند که به من رای بدهند یا ندهند."

17:23 GMT

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از اعضای مجلس خبرگان گفته است چند سالی است جمهوریت نظام مشکل پیدا کرده است.
به گزارش ایلنا، آقای رفسنجانی گفته است "در تشخیص صلاحیت‌ها و رای‌گرفتن‌ها و رای خواندن‌ها مشکلاتی پیش آمد که برخی به دولت و هیات اجرایی بازمی‌گردد و برخی هم به هیات نظارت که اگر خوب انجام شود، جمهوریت نظام حفظ می‌شود."

17:16 GMT

صادق محصولی، قائم‌مقام جبهه پایداری گفته است این جبهه از اول در ائتلاف بزرگ اصولگرایان بوده و از این ائتلاف حمایت می‌کند. آقای محصولی به خبرگزاری فارس گفته است لیست‌های منتشر شده به اسم جبهه پایداری از جمله لیست تریبون مستضعفین هیچ ارتباطی به جبهه پایداری ندارد و انتساب آنها به این جبهه را تکذیب می‌کنم.

16:41 GMT

دیدبان مجلس ایران می‌گوید نام محمود هاشمی شاهرودی، نایب رئیس مجلس خبرگان از فهرست کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‎طلبان در انتخابات مجلس خبرگان حذف شده است.
پیشتر خبرگزاری ایرنا گزارش داده بود که آقای شاهرودی که از خراسان رضوی کاندیدای انتخابات خبرگان شده، در فهرست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان حضور دارد اما نام آقای شاهرودی در فهرست منتشر شده توسط پایگاه اطلاع رسانی گام دوم که توسط شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان اداره می‌شود، دیده نمی‌شود.
عکس از خبرگزاری مهر

16:07 GMT

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در همایش انتخاباتی غلامعلی حدادعادل گفته است ارائه لیست‌های متفرقه و حضور فردی در انتخابات به معنای شکستن رای است. به گزارش خبرگزاری مهر، آقای چمران گفته است "این کار باعث می شود نه خودمان رای بیاوریم و نه فهرست واحد رای بیاورد."
عکس از خبرگزاری مهر

15:46 GMT

حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشوربه تلویزیون ایران گفته است که این وزارتخانه به اندازه دو برابر واجدین شرایط، تعرفه برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی چاپ کرده است. او گفته است تعرفه‌های رای در استان‌های سراسر متفاوت است و امکان استفاده تعرفه به صورت مشترک و یک شکل در استان‌های مختلف وجود ندارد

15:33 GMT

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفته است "آن کسی که تاکنون ما را شناخته، شناخته است و آن کسی که ما را تاکنون نشناخته است، خودش را به نشناختن می‌زند و تا آخر هم نمی‌شناسد."
به گزارش خبرگزاری فارس، آقای خاتمی در جمع مردم ریگان از شهرستان‌های استان کرمان گفته است "رسانه‌های انگلیسی و بیگانه می‌گویند به احمد جنتی، محمد یزدی و محمد‌تقی مصباح در تهران به سید احمد خاتمی در کرمان و سید احمد علم‌الهدی در خراسان رأی ندهید به شما چه ربطی دارد، فضول‌ها این مردم با بصیرت در صدر لیست‌شان همین پنج نفر قرار دارند."
او افزوده است "خدا را شکر احمق‌ها دشمن این نظام شدند، جرم جنتی ولایتمداری، جرم یزدی ایستادگی در خط ولایت و جرم مصباح، مطهری زمانه است."

13:42 GMT

فائزه هاشمی، نماینده مردم تهران در مجلس پنجم و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است "واژه‌هایی مانند نفوذ مسایلی است که برخی می‌خواهند آن را به جریان اصلاح طلبی نسبت دهند. در حالی که اینها توهمی بیش نیست."
خانم هاشمی سفر به آمریکا قبل از انتخابات را خالی از هرگونه نگاه سیاسی دانسته و گفته است "سفر من به آمریکا چنین معنایی ندارد. اکنون اگر کسی بخواهد از آن سوی مرزها دستوری بگیرد، نیازی ندارد به آن کشورها سفر کند. چرا که وسایل ارتباطی به قدری پیشرفته شده که دیگر نیازی به چنین سفرهایی وجود ندارد."
عکس از رویترز

13:28 GMT

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که روز هشتم اسفند (یک روز پس از انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی) همه مدارس باز خواهند بود

13:15 GMT

سعید حدادیان، از مداحان مشهور طرفدار حکومت در ایران به خبرگزاری فارس گفته است مردم باید به کل لیست سی نفره ائتلاف بزرگ اصولگرایان که آیات یزدی، مصباح و موحدی "در شکل گیری آن اهتمام داشته و تایید کرده‌اند رای بدهند."