torsdag 25 februari 2016

داعش گروگان های مسیحی را در ازای دریافت خون بها آزاد کرد

داعش گروگان های مسیحی را در ازای دریافت خون بها آزاد کرد

گفته می شود که این ۴۲ نفر از آخرین گروه از گروگان ها مسیحی آشوری بودند که در ازای پرداخت خون بها  آزاد شده اند.

به گزارش «محبت نیوز» گروه دولت اسلامی موسوم به داعش  ۴۲ گروگان آشوری را که از یک سال در اسارت آنان بودند را روز دوشنبه آزاد کرده است.
اسلامگرایان افراطی داعش حدود ۲۰۰ آشوری سوریه را در شمال شرقی این کشور ربوده و گروگان گرفته بودند. همه این گروگان ها طی یک سال گذشته به تدریج و دسته دسته آزاده شده اند.
براساس گزارش ها دولت اسلامی برای رهایی هریک از این گروگان ها؛ داعش از خانواده ی آنان خون بها گرفته است.
به نقل از مقام شبکه حقوق بشر آشوری ها در سوئد و دیدبان حقوق بشر سوریه در انگلیس گفتند که ۴۲ اسیر، که بیشترشان زنان و کودکان بودند، روز دوشنبه آزاد شدند. گروه فدراسیون آشوری ها در سوئد ضمن تایید این مطلب شمار آزادشدگان را ۴۲ نفر اعلام کرد.
یونا تالیا از سازمان دموکراتیک آشوری ها به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که داعش خواستار ۱۸ میلیون دلار خون بها شده بود، اما این رقم در طول مذاکرات پایین آورده شد.همزمان یک چهره مسیحی سوریه که از او نام برده نشد به این خبرگزاری گفت:‌ “ما مبالغ بزرگی شامل چند میلیون دلار پرداختیم اما نه ۱۸ میلیون دلار. ما کمتر از نیمی از آن را پرداختیم.”
تخمین زده می شود که تا ۴۰ هزار آشوری در سوریه زندگی می کنند.
شمار کل مسیحیان سوریه تا پیش از شروع جنگ داخلی این کشور ۱.۲ میلیون رقم زده می شد.آشوری ها که از قدیمی ترین مسیحیان جهان هستند از زمان اشغال بخش هایی از سوریه توسط داعش تحت فشار روزافزونی بوده اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar