رویدادهای کنونی

پوشش زنده

11:22 GMT

15:28 GMT

حسن خمینی نوه آیت الله خمینی که صلاحیت او برای شرکت در رقابت های انتخابات مجلس خبرگان از سوی شورای نگهبان تایید نشد، با انتشار پستی در اینستاگرام با عنوان "لطف الهی" و چند بیتی از حافظ با این مضمون منتشر کرده:
لطف الهی بکند کار خویش/ مژده رحمت برساند سروش
گر چه وصالش نه به کوشش دهند/ هر قدر ای دل که توانی بکوش
لطف خدا بیشتر از جرم ماست/ نکته سربسته چه دانی خموش

15:02 GMT

در میان ۱۶ نماینده استان تهران در مجلس خبرگان دوره پنجم، فقط شش نفر از آنان در دوره چهارم نیز از تهران به این مجلس راه یافته بودند.
اکبر هاشمی رفنسجانی و محمد امامی کاشانی در هر دو دوره به عنوان نمایندگان اول و دوم تهران وارد مجلس خبرگان شدند. اما مشخص ترین تفاوت، راه نیافتن محمد یزدی (رئیس فعلی مجلس خبرگان) و محمد تقی مصباح یزدی به مجلس جدید است که در دوره‌ قبلی آرای نسبتا بالایی به دست آورده بودند.
بیشتر بخوانید: جدول مقایسه تطبیقی ١٦ نماینده استان تهران در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس خبرگان

13:51 GMT

حسین هاشمی استاندار تهران از افزایش ۹۰۰ هزار نفری میزان مشارکت مردم استان و ۷۰۰ هزار نفری حوزه انتخابیه تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل خبر داده است.

صدای جیر جیر13:47 GMT

rafsanjani_fa
حساب توییتر منسوب به اکبر هاشمی رفسنجانی: مردم از روحانیتی که حق نگوید، رو برمی گردانند

13:47 GMTمدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه : مقصد تروریست ها تهران و شهرهای بزرگ بود

نصرت الله مرادی مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه درباره "انهادم یک گروه تروریستی در مرزهای استان در روز گذشته" گفته "مقصد این تروریست‌ها تهران و شهرهای بزرگ بوده است."
به گزارش ایسنا، آقای مرادی گفته "صبح روز گذشته (۹ اسفندماه) با اقدام مشترک دستگاه‌های امنیتی و نظامی، یک تیم تروریستی در منطقه عمومی سومار و نفت شهر منهدم شد. تروریست‌ها مجهز به بمب بوده و جلیقه‌های انفجاری و انتحاری، نارنجک، سلاح کمری و سایر تجهیزات انفرادی و مقادیری دلار را نیز به همراه داشتند."
به گفته مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه "مقصد این تروریست‌ها تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور بوده که به لطف خداوند به محض عبور از مرزها در کمین نیروهای نظامی و امنیتی، گرفتار و نیات شوم آنها در نطفه خفه شد."
آقای مرادی گفته "تروریست‌ها درصدد بودند تا با انجام اقدامات غیرانسانی از مردم انتقام بگیرند که به لطف خدا با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان و مرزداران غیور، توطئه آنها مثل همیشه ناکام ماند و یک بار دیگر ثابت شد مرزهای امنیتی کشور هوشمندتر از گذشته حضور نامحرمان را بر نمی‌تابد."

13:27 GMTبیانیه شورای نگهبان: در مرحله بررسی صحت برگزاری انتخابات، از حقوق ملت صیانت و پاسداری می کنیم

شورای نگهبان که ناظر بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است بیانیه ای درباره برگزاری انتخابات منتشر کرده و گفته "این شورا در مرحله بررسی صحت برگزاری انتخابات، از حقوق ملت صیانت و پاسداری می کند."
در بیانیه شورا آمده "امید است کاندیداهای منتخب مردم نیز با عمل به وعده های انتخاباتی خود در رفع مشکلات مردم و ارتقای جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی نهایت تلاش خود را به کار گیرند و زمینه اعتلای ارزش های اسلامی را در جامعه فراهم کنند."

13:15 GMT

اسماعیل کوثری، نماینده فعلی مجلس از حوزه انتخابیه تهران که از راهیابی مجدد به مجلس بازمانده است، به خبرگزاری تسنیم گفته "ما در هر صورتی به نظر و رأی مردم احترام می‌گزاریم چرا که مردم حق دارند نمایندگان خود را انتخاب کنند و هر انتخابی که داشته باشند، باید محترم و مورد قبول باشد."

11:19 GMTخبر فوری

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران: در اين چند روز با جاهای ديگر تماس نگرفتم. هيچ ملاقات و تماسی حتی از دوستان خودم را نپذيرفتم تا شائبه ای پيش نياید.

11:12 GMTخاتمی: با نتایج به دست آمده امیدوارم زمینه رفع سوتفاهم ها فراهم شود

محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران که در یک پیام ویدئویی شهروندان را به رای دادن به هر دو لیست مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دعوت کرده بود، با انتشار پیامی از حضور مردم در انتخابات تشکر کرده و گفته پیروزی به دست آمده، پیروزی همه است.
آقای خاتمی ابراز امیدواری کرده که با نتایج به دست آمد، زمینه "رفع سوتفاهم ها" فراهم شود.
متن کامل پیام آقای خاتمی به نقل از وب سایت رسمی او به این شرح است:"به نام خداوند مهربان که همواره نیازمند عنایت، هدایت و حمایت اوییم
درود بر ملت بزرگ، مؤمن و با فرهنگ و آزادی‌خواه و شریف ایران که باز هم کاری کرد کارستان.
اولاً: حضور چشم گیر مردم در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی این پیام را دارد که مردم امنیت و پیشرفت کشور و تقویت نظام را پاس می دارند.
ثانیاً: مردم خواستار عملی شدن همه شعارها و برنامه هایی هستند که رئیس جمهوری محترم عرضه داشته و مردم به آن رأی داده اند.
ثالثاً: همبستگی، اتحاد و ائتلاف نیروهایی که خواستار اصلاح امور و سربلندی کشور و قوت نظام اند و اخلاق را بر بداخلاقی و منافع ملی و پیشرفت همه‌جانبه جمهوری و رفع و دفع تهدیدهای بیرونی و درونی را بر منافع گروهی ترجیح می‌دهند دست آوردی بود که مورد تأیید ملت قرار گرفت.
و اینک نوبت دولت و دیگر ارکان حکومت و بخصوص منتخبان محترم ملت است که در خدمت به این مردم و تأمین خواست‌ها و مطالبات آنان، بخصوص ایجاد رونق اقتصادی و گشایش در امر معیشت مردم و ایجاد فضای باز و سالم سیاسی بکوشند.
من این پیروزی را که متعلق به همه است، به همگان تبریک عرض می‌کنم و به دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان انتخابات دست مریزاد می‌گویم.
امیدوارم آنچه پیش آمده است زمینه همدلی و همبستگی همه نیروها و ملت و دولت و نزدیکی دلها به یکدیگر و رفع سوء تفاهم ها و عزم جزم همگان برای خدمت به انقلاب و کشور باشد؛ ان شاء الله.
سید محمد خاتمی
۱۰ اسفند"