onsdag 24 februari 2016

دختر سوئدی پس از آزادی بوسیله پیشمرگه ها به خانه باز می گردد

دختر سوئدی پس از آزادی بوسیله پیشمرگه ها به خانه باز می گردد

پیشمرگه های کُرد عراقی «مارلین استیوانی نیوارلین» دختر ۱۶ ساله سوئدی را تحویل مقامات این کشور می دهند.
به گزارش «محبت نیوز» پیشمرگه ها در ۱۷ فوریه طی عملیاتی در نزدیکی شهر موصل به مارلین سوئدی دست یافتند که ظاهرن در اختیار گروه اسلامگرای داعش بوده است.
به نقل از یورونیوز “مارلین” درباره دوست پسر ۱۹ ساله اش که سال گذشته او را از سوئد به مناطق تحت کنترل داعش کشاند می گوید: «در ابتدا با هم خوب بودیم، بعد او با تماشای ویدئوهای داعش درباره آنها صبحت می کرد و از این حرفها. من هیچ چیز در مورد اسلام و داعش نمی دانم و حرفهای او را نمی فهمیدم. او گفت که می خواهد به داعش بپیوندد و من هم گفتم، باشه، مشکلی نیست، من اصلن نمی فهمیدم داعش چیست، اسلام چیست، هیچ چیز.»
مارلین اضافه می کند: «در سوئد همه چیز داشتیم و در اینجا هیچ چیز، نه آب داشتیم و نه برق. هیچ پولی هم نداشتم. زندگی خیلی سخت بود. وقتی که تلفنی بدست آوردم با مادرم تماس گرفتم و گفتم که می خواهم به خانه برگردم.»
بر اساس گزارشی مارلین از با عبور از مرز ترکیه مستقیما وارد عراق و موصل شده است. اما گزارش دیگری حاکی است این دختر سوئدی توسط داعش از سوریه به عراق منتقل شده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar