måndag 22 februari 2016

توکلی به رفسنجانی: سد راه مصیبت فتنه شوید

توکلی به رفسنجانی: سد راه مصیبت فتنه شوید

اصولگرایان موجی علیه "دخالت انگلستان در انتخابات" و لزوم اعلام برائت اصلاح‌طلبان از این "دخالت" به راه انداخته‌اند. در تازه‌ترین واکنش، احمد توکلی از رفسنجانی خواست جلوی خطر نفوذ بایستد و با خامنه‌ای همراهی فعال کند.
احمد توکلی درنامه‌ای به هاشمی رفسنجانی نسبت به دخالت آشکار انگلیس در حمایت از لیست انتخاباتی هشدار داد و نوشت: «مسیری که می‌خواهند ما و شما را به آن بکشانند، آینده بهتری از مصیبت فتنه سال ۸۸ ندارد. شما سد این راه شوید.»
در این نامه از جمله آمده است: «وقاحت انگلیس در دخالت آشکار انتخاباتی چنان تکان‌دهنده است که اگر همه نیروهای وطن دوست و شخصیت‌های نظام در برابر آن نایستند، دیر یا زود خانه سِدان برپا می‌شود و دیگ‌های پلو در سفارت انگلستان برای غرب‌زدگان، روشنفکرنمایان و عوامل ضد انقلاب که به سفارت پناهنده می‌شوند ویا کسانی که ناخواسته و نادانسته به این وادی خیانت کشیده شوند، بارگذاشته خواهد شد.»
توکلی در این نامه، تذکرات مکرر خامنه‌ای در مورد خطر نفوذ را یادآوری کرده و از رفسنجانی خواسته که با رهبر همراهی فعال داشته باشد: «زیرا در یک گردنه بسیار مهم، یکی از کثیف‌ترین و خبیث‌ترین دشمنان ملت، آشکارا در سیاسی‌ترین امر کشور که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باشد دخالت می‌کند.»
توکلی گفته اینجا هاشمی رفسنجانی باید کسی باشد که چنان سیلی‌ای به انگلیس بزند که نه فقط انقلابیون، بلکه مردم را هم برانگیزد و هوشیار کند. او از رفسنجانی خواسته که اگر می‌‌خواهد متهم نشود، پاسخی در خور بدهد.
موحدی: به لیست ضد انگلیسی رای دهید
موحدی کرمانی، کاندیدای مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم به رأی‌دهندگان توصیه کرد به لیست "ضد انگلیسی" رای دهند و "در ابتدای برگه رای نام آیات یزدی، جنتی و مصباح" را وارد کنند.

موحدی کرمانی توضیح داده که درج نامش در لیست هاشمی رفسنجانی، بدون اجازه‌ی او بوده است: «من اصلا راضی نبوده و نیستم در این لیست باشم. برخی می‌گویند از این لیست خارج شوم اما من خودم در لیست نرفتم که حالا خارج شوم و این بی معنی است.» او در اعلام برائت از لیست هاشمی تصریح کرده که تنها عضو لیست جامعتین است.
آیت‌الله طبرسی، امام جمعه ساری، هم در گفت‌وگو با فارس، دخالت شبکه‌های خارجی در انتخابات هفتم اسفند را محکوم کرد و گفت: «بی‌بی‌سی غلط کرده برای مردم ما تعیین تکلیف کند.»
عبدالله نوری: رای کامل بهتر از رای ناقص است
وزیر کشور دوران اصلاحات بیانیه‌ای در دعوت مردم برای "حضور حداکثری" در انتخابات منتشر کرد. عبدالله نوری در این بیانیه تاکید کرده که رای دادن بهتر از رای ندادن است و رای کامل بهتر از رای ناقص.
در بخشی از این بیانیه آمده که انتخابات در شرایط آزاد و منصفانه بهترین تجلی اراده عمومی است اما در شرایط فعلی جایگزین کم‌هزینه‌تری وجود ندارد: «به همین جهت اصلاح‌طلبان تصمیم گرفته‌اند به پشتوانهٔ بدنهٔ اجتماعیِ قدرتمند حامی خود در سطح کشور، با گوهر صبر و تحمل ناملایمات، برای بهبود نسبی اقتصاد و وضع معیشتی مردم، بهبود فضای سیاسی امنیتی داخلی، بهبود و توسعه متوازن روابط بین‌الملل، اعتلای فضای فرهنگی کشور و فاصله گرفتن از اندیشه‌های متحجرانه و مسدود کردن نفوذ نیروهای ناکارآمد به ارکان سیاسی کشور، در انتخابات شرکت کنند.»
تغییر در سرلیستی "یاران اعتدال" تکذیب شد
حسن نمازی، رئیس ستاد "یاران اعتدال" به خبرگزاری ایلنا گفت که حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی هم‌چنان سرلیست آن فهرست هستند. نمازی تاکید کرد که هیچ تغییری در این موضوع صورت نگرفته و هر پوستر دیگری در این مورد منتشر شده، اقدامی سلیقه‌ای بوده و مورد تایید ستاد نیست.
حداد عادل: بحث رفع حصر با شعار ‌آرامش نمی‌خواند
غلامعلی حداد عادل، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان به خبرگزاری فارس گفت برخی می‌خواهند بحث‌های سیاسی جایگزین موضوع معیشت شود.
او عنوان کرد که عده‌ای با شعار رفع حصر در پی بازگشت کسانی هستند که آرامش مردم را بر هم زدند: «چطور هم شعار ارامش می‌دهند و هم دنبال رفع حصر هستند؟»
حداد با تأکید بر اولویت داشتن بحث اقتصاد گفته است: «ما فکر می‌کنیم برخی می‌خواهند این نوع بحث‌های سیاسی جانشین بحث‌های معیشتی شود.»
حداد عادل عصر دوشنبه ۳ اسفند در "همایش جوانان انقلابی" در تهران با اشاره به "دخالت رسانه‌های بیگانه" در انتخابات گفت: «انگلیسی‌ها متخصص دخالت در کشورها هستند و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که پای نفوذ دشمنان را قطع کرد.»
کرباسچی: به مذاکره ملی نیاز داریم
غلامحسین کرباسچی در سخنرانی در دانشگاه اصفهان از ضرورت یک مذاکره ملی در ایران یاد کرد و گفت لازم است همه افراد آگاه با کنار گذاشتن اختلاف ها، در راستای اعتلای کشور به گفت‌وگو بپردازند.
شهردار سابق تهران در پاسخ به سوالی پیرامون وقایع ۸۸ و سرنوشت موسوی گفت: «نمی‌توان یک انسان نشانه‌دار و شناخته شده اصلاح‌طلب را پیدا کرد که بگوید چنین فردی جایی را آتش زده و یا تیراندازی کرده است.» او خواستار این شد که بررسی تمام زوایا و وقایع سال ۸۸ توسط یک گروه بی‌طرف انجام شود.
کرباسچی در پاسخ به سوال دیگری در باره شورای نگهبان عنوان کرد که کسی حق توهین به شورای نگهبان یا هر نهاد دیگر را ندارد اما این شورا باید به سوالات مردم در باره دلیل رد صلاحیت‌های گسترده جواب دهد.
نشستی که کرباسچی در آن سخنرانی کرد، تحت عنوان "مجلس خانه ملت یا یک جناح خاص" برگزار شد.
شجونی: آرای اصولگرایان خرد شود، شکست حتمی است
سایر اصولگرایان نیز از احتمال رشد آرای اصلاح‌طلبان ابراز نگرانی می‌کنند. جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید اگر اصولگرایان خارج از لیست ائتلاف اصولگرای انصراف ندهند، شکست‌شان مثل انتخابات ۹۲ حتمی است. این روحانی تندرو در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا به عهد و پیمان مهدوی کنی با قالیباف، ولایتی و حداد عادل اشاره کرده و گفته است: «تنها کسی که به این عهد در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ پایبند ماند، حداد عادل بود و بقیه جا خوش کردند، ماندند و استعفا ندادند.»
شجونی در ادامه به نقل از مهدوی کنی گفته که قالیباف و ولایتی به تلفن‌های او پاسخ ندادند و در این میان حسن روحانی رای آورد. او یادآوری کرده که انصراف اصولگرایان در این دور انتخابات به معنای تفرقه و جدایی و اخراج آنها نیست بلکه امری است عاقلانه و شجاعانه؛ وگرنه آرایشان خرد می‌شود.
"فشار بر حسن خمینی"
خبرگزاری فارس در گزارش کوتاهی نوشت برخی به حسن خمینی برای حمایت از رفسنجانی و روحانی فشار می‌آورند. در این گزارش آمده که مخاطب دعوت هاشمی رفسنجانی برای تکرار اقدام او در حمایت از کاندیداهای انتخابات سال ۹۲ حسن خمینی است.
صفحه ویژه: انتخابات ۹۴
فارس می‌نویسد: «در حالی که بسیاری از اصلاح‌طلبان نظیر عباس عبدی و محمدعلی ابطحی معتقدند که هاشمی رفسنجانی به رد صلاحیت حسن خمینی برای بهره‌گیری تبلیغاتی به نفع خود تمایل داشت، فشار سنگینی از سوی او اعمال می‌شود تا حسن خمینی از طریق اطلاعیه یا پیام ویدئویی مردم را برای رای دادن به هاشمی و لیست انتخاباتی او دعوت کند.»
فارس مدعی شده که حسن خمینی بحث تمایل پنهان هاشمی برای رد صلاحیت‌اش را تا حدودی پذیرفته و برای همین تا کنون به طور جدی از وجهه خود برای حمایت از روحانی و هاشمی خرج نکرده است.
تکذیب تعطیلی مدارس پس از انتخابات
علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پروش اعلام کرد که هیچ مدرسه‌ای در فردای روز انتخابات تعطیل نخواهد بود. رسانه‌ها قبلا نوشته بودند که روز شنبه ۸ اسفند برخی مدارس حوزه رای‌گیری، به خاطر شمارش آراء تعطیل خواهند بود.
فانی گفته است که ۸ اسفند هیچ مدرسه‌ای چه در تهران و چه در سایر نقاط کشور در هیچ دوره‌ای به خاطر شمارش آرا تعطیل نیست و فعالیت‌های آموزشی به روال عادی انجام می‌شوند.
آماده‌باش پلیس
حسین ساجدی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، اعلام کرد که پلیس به صورت صد در صدی آماده تامین امنیت انتخابات در پایتخت است. ساجدی گفت پلیس پایتخت در زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی با هواداران جناح‌های سیاسی که اقدام به برگزاری میتینگ کنند، بر اساس قانون رفتار می‌کند: «پلیس دایره رصدهای اطلاعاتی خود را گسترش داده و در صورتی که هواداران یا افرادی خاص قصد متشنج کردن فضای انتخابات را داشته باشند طبق قانون با آنها رفتار می شود.»

در همین زمینه:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar