söndag 28 februari 2016

زندان و ۲هزار ضربه شلاق به اتهام توهین به مقدسات اسلام

زندان و ۲هزار ضربه شلاق به اتهام توهین به مقدسات اسلام

عربستان سعودی مرد ۲۸ ساله‌ای را به اتهام بیان «خداناباوری» در توئیتر، محاکمه و به ۱۰ سال زندان، ۲۰۰۰ ضربه شلاق و پرداخت ۲۰ هزار ریال عربستان (نزدیک به ۶ هزار دلار) جریمه نقدی محکوم کرده است.
به گزارش «محبت نیوز» در روز ۲۷ فوریه /۸ اسفند، دادگاهی در عربستان سعودی مردی جوان را به اتهام بی‌خدایی، بیان الحاد و توهین به مقدسات دین اسلام در شبکه‌های اجتماعی محکوم کرده است.
به گزارش «آسوشیتدپرس» و به نقل از «الوطن» دادگاه از نویسنده خواسته که توبه کند اما او نپذیرفته و گفته که آنچه در شبکه‌های اجتماعی منعکس شده است، اعتقادات و افکار اوست و او بر این باور است که حق ابراز آن را دارد. در این گزارش نام این مرد جوان ذکر نشده است.
 نقل از زمانه، پلیس اینترنتی عربستان، مسئول نظارت بر شبکه‌های اجتماعی است. «الوطن» نوشته است که این پلیس بیش از ۶۰۰ توئیت انکار وجود خدا، نقد آیات قرآن و پیامبران را ضمیمه پرونده این مرد جوان کرده و او را متهم کرده که با «خداناباوری» به خصومت‌ها دامن می‌زند و «تروریست» است.
به گزارش «دیدبان حقوق بشر» در سال ۲۰۱۴، در قوانین مجازات عربستان جرائم تروریستی تعاریفی نامشخص دارند.
تحت حکومت ملک عبدالله، پادشاه فقید عربستان، یک سری قوانین جدید برای برخورد با ملحدان وضع شد که در این قوانین خداناباوری را به جرائم تروریستی مرتبط کردند. این قوانین به قصد سرکوب هرگونه نارضایتی سیاسی، الحاد را با توجه به اینکه می‌تواند به «نظم عمومی آسیب برساند»، جرم‌انگاری کردند و خداناباوری را اقدامی تروریستی تعریف کردند.
در قوانین مجازات عربستان، بیان افکار ملحدانه از هر شکل، و یا زیر سؤال بردن اصول دین اسلام، جرم تعریف شده‌اند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar