تقاطع: “هیلاریو رامیرز بیانوئِبا”، شهردار شهر “سن‌بلاس” مکزیک که در این کشور به بیان اظهارات جنجالی‌ شهرت دارد، این بار یک گاف شرم‌آور داده است. او در جریان جشن تولد عمومی خود که با حضور ۵۰ هزار نفر در ساحل اقیانوس آرام برگزار می‌شد، در هنگام رقصیدن با یک دختر جوان بر روی سن رقص، پیراهن او را بالا کشید.
بیانوئِبا ۴۴ ساله این گاف را زمانی داد که از سوی باند مکزیکی معروف ال‌-رکودو برای رقصیدن به روی سن دعوت شد و در حالی که ۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشن او را تشویق می‌کردند، پیراهن دختر جوان رقصنده را بالا کشید و لباس زیرش را به جمعیت نشان داد.
رسانه‌های محلی با وجود این‌که نوشته‌اند این دختر جوان یک تینیجر زیر ۱۸ سال بوده، انتقادهای عمومی کمی را نسبت به آقای شهردار منتشر کرده‌اند.
در این میان، واکنش بیانوئبا به اعتراض‌های گروه‌های مدافع حقوق زنان نیز کار را خراب‌تر کرد. او برای عصبانی‌تر کردن معترضان، به خانه‌های‌شان لوازم خانگی هم‌چون اتو، یخچال و اجاق فرستاد.
او در عین حال گفته که برابری زنان و مردان و حق‌ زنان برای رشد یافتن را به رسمیت می‌شناسد.
بیانوئبا که به حزب دست راستی “اقدام ملی” تعلق دارد، پیش‌تر در دور اول شهرداری خود نیز به خاطر اعترافش به دست‌برد زدن به یک کیف پول و دزدیدن مقدار کمی اسکناس از آن، در صدر اخبار قرار گرفته بود.
وی که از سوی ساکنان “سن‌بلاس” با نام “لایین” صدا زده می‌شود، در عین حال گفته بود که دزدی اگر مقدارش خیلی کم باشد، اشکالی ندارد.
با این وجود، به نظر می‌رسد که همان‌طور که آن اظهارنظر تاثیری در نظر رای‌دهندگان نسبت به او نداشت، اقدام اخیرش هم جلوی انتخاب شدن دوباره‌ی این شهردار محبوب را نخواهد گرفت.
یک شرکت‌کننده‌ی ۳۹ ساله در این جشن به تلویزیون محلی می‌گوید: «برای من اهمیتی ندارد که درباره‌ی او چه می‌گویند. لایین بلد است که چگونه یک پارتی خوب برگزار کند و به همین دلیل، رای من را در همه‌ی انتخابات‌ها دارد.»
بر اساس گزارش‌ها، “لایین” برای مهمانی ۵۰ هزار نفری خود، حدود ۱۵ میلیون پزو مکزیک (معادل ۹۷۰ هزار دلار) هزینه کرده بود که شامل سرو کردن ۱/۲ میلیون آبجو و گوشت رُست‌شده‌ی ۵۰ گاو می‌شد.