رویدادهای کنونی

پوشش زنده

10:33 GMT

اجلاس لوزان با حضور نمایندگان ایران و کشورهای 1+5

13:22 GMT

بهروز کمالوندی ، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در مورد روند مذاکرات به خبرگزاری مهر گفت: "در مورد موضوعات فنی مورد اختلاف، حرکت اگر چه کند اما همچنان رو به جلو است."
آقای کمالوندی همچنین اضافه کرد که از صبح امروز مذاکرات فنی  علی اکبر صالحی و ارنست مونیز در خلال گفتگوهای وزرا در جریان بوده است.

13:14 GMT

واحد مرکزی خبر: شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که اختلاف جدیدی در مذاکرات هسته‌‌ای لوزان بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک مطرح شد که مربوط به هویت طرفی است که باید درباره نقض توافق‌نامه قضاوت کند.

13:13 GMT

واحد مرکزی خبر متعلق به رادیو و تلویزیون ایران با اعلام اینکه مذاکرات لوزان پس از تنفسی کوتاه، از سر گرفته شده، به نقل از "مذاکره کننده ارشد ایران" گزارش‌های حاکی از انتشار بیانیه مشترک از سوی ایران و گروه 1+5 را نادرست خوانده و گفته است که گفتگوها همچنان ادامه دارد و هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است. پیشتر آسوشیتدپرس گزارش کرده بود که مذاکرات با اعلام توافق بر سر ادامه مذاکرات در مرحله جدید تمام خواهد شد و یک بیانیه کلی مشترک همراه اسنادی حاکی از پیشرفت کافی برای ادامه مذاکرات منتشر خواهد شد.

TWEET13:05 GMT

بهمن کلباسی، خبرنگار بی‌بی‌سی در آمریکا: با توجه به وضعیت متغیر مذاکرات هسته‌ای با ایران وزارت امور خارجه آمریکا جلسه معمول خبری امروز در واشنگتن را لغو کرد

13:00 GMT

گزارش ها از لوزان حاکی است که مقامات ایران و قدرت های جهانی پس از مدتی تنفس، گفت و گوهای خود را از سر گرفته اند. گفته می شود که آنها بر سر متن یک بیانیه مشترک در حال مذاکره هستند که احتمالا امروز منتشر خواهد شد.

TWEET12:59 GMT

امیر پایور خبرنگار بی‌بی‌سی در محل مذاکرات لوزان: بیش از 20 میلیون بشکه نفت ایران که به خاطر سالها تحریم در تانکرها و روی آب ذخیره نگه داشته شده با رفع تحریم‌ها می‌تواند وارد بازار شود.