måndag 30 mars 2015

عراقچی: قطعاً توافق دو مرحله‌ای نداریم

عراقچی: قطعاً توافق دو مرحله‌ای نداریم

رویدادهای کنونی

پوشش زنده

07:53 GMT

دیدار مقامات عالیرتبه ایران و آمریکا در شهر لوزان سوئیس آغاز شده است. محمدجواد ظریف و جان کری، وزیران امور خارجه دو کشور، عباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی و وندی شرمن، معاونان آنها به همراه ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این جلسه مشغول مذاکره هستند.

07:57 GMT

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که طبق برنامه قرار بود فردا دوشنبه در مراسمی در شهر بوستن آمریکا حاضر شود، حضور خود را لغو کرده است تا به مذاکره با مقامات ایران ادامه دهد.

TWEET08:01 GMT

amirpaivar@
امیر پایور، خبرنگار ما در لوزان: وزیر خارجه چین لحظاتی پیش به هتل محل اقامتش در لوزان رسید. به سوال درباره امید به توافق پاسخ نداد

08:08 GMT

امروز در لوزان: صبحانه کاری فدریکا موگرینی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا)، لوران فابیوس (وزیر امور خارجه فرانسه) و فرانک اشتاین مایر (وزیر امور خارجه آلمان)

08:22 GMT

شما چقدر به دستیابی به یک توافق سیاسی در دو روز آینده (پایان مهلت تعیین شده) خوشبین هستید؟ فکر می‌کنید چه موانعی بر سر رسیدن به یک توافق وجود دارد؟ تبعات سیاسی و اقتصادی رسیدن یا نرسیدن به توافق برای ایران چه خواهد بود و چه تاثیری بر زندگی شما خواهد گذاشت؟ نظر خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.


چقدر به دستیابی به یک توافق هسته‌ای خوشبین هستید؟

08:23 GMT

مذاکرات دو جانبه وزیران امور خارجه ایران و آمریکا فعلا تمام شده است.

08:28 GMT

امروز وزیران امور خارجه بریتانیا، روسیه و چین هم به مذاکرات می پیوندند و به این ترتیب، وزیران امور خارجه تمام کشورهای عضو گروه ۱+۵ و وزیر امور خارجه ایران در مذاکرات حاضر خواهند بود. گفته می شود که نحوه و زمان لغو تحریم ها و برنامه های تحقیق و توسعه اتمی ایران، دو اختلاف اصلی باقی مانده هستند.

TWEET08:36 GMT

amirpaivar@
(امیر پایور، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در لوزان:) ظریف و صالحی در استراحت بعد از ملاقات اول با جان کری، مکالمه ای عمیق و جدی در حیاط محل مذاکرات داشتند. هماهنگی مواضع و یافتن راه حل.

08:50 GMT

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو "مقام" در لوزان، بدون ذکر نام آنها، گزارش کرده است که ایران و غرب بر سر تعداد سانتریفیوژهای غنی‌سازی ایران و همچنین فرستاده شدن اورانیوم غنی‌شده ایران به روسیه [برای تبدیل به سوخت] به توافق اولیه رسیده‌اند، اما اختلاف بر سر دوره اعمال محدودیت بر برنامه اتمی ایران و نحوه نظارت بر آن باقی است.

08:51 GMT

امیر پایور، خبرنگار ما در لوزان می گوید که وزیران امور خارجه آمریکا، فرانسه و آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تا دقایقی دیگر دیدار می کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar