måndag 30 mars 2015

گزارش بیلد از آخرین دقایق پرواز جرمن وینگز:‌ 'در لعنتی را باز کن'

گزارش بیلد از آخرین دقایق پرواز جرمن وینگز:‌ 'در لعنتی را باز کن'

  • 6 ساعت پیش
روزنامه بیلد آلمان آنچه را که می گوید متن پیاده شده کلمات و صداهای آخرین دقایق پرواز جرمن وینگز است منتشر کرده که نشان از تلاش شدید کاپیتان هواپیما برای بازگشت به کابین دارد.
پرواز شماره ۹۵۲۵ روز سه شنبه ۲۴ مارس با ۱۵۰ سرنشین در کوه های آلپ فرانسه سقوط کرد. پنج روز پس از حادثه محققان می گویند که دی ان ای ۷۸ قربانی را شناسایی کرده اند.
براساس متن پیاده شده از روی دستگاه ضبط صداهای کابین خلبان که به رسانه های آلمان درز کرده، صدای فریادهای وحشتزده مسافران و همچنین جملات خلبان اصلی هواپیما شنیده می شود که خطاب به کمک خلبان می گوید:‌ "در لعنتی را باز کن."
اطلاعات به دست آمده از دستگاه ضبط کابین قبلا نشان داده بود که کاپیتان هواپیما پشت در قفل شده کابین مانده بود و تصور می شود که کمک خلبان عمدا هواپیما را ساقط کرده باشد.
به گزارش بیلد پاتریک سوندنهایمر کاپیتان هواپیما دقایقی پیش از حادثه به آندریاس لوبیتز کمک خلبان می گوید که قادر نخواهد بود پیش از برخاستن هواپیما به دستشویی برود و لوبیتز در پاسخ می گوید که هرگاه که مایل است برود.
کاپیتان سپس می گوید "می توانی هدایت را به دست بگیری."
پس از آنکه کاپیتان کابین را ترک می کند لوبیتز، ۲۷ ساله، مانع بازگشتن او به کابین می شود.
صدای کاپیتان شنیده می شود که هنگام کوبیدن به در فریاد می زند: "تو را به خدا، در را باز کن!"
کاپیتان بعد تلاش می کند با یک تبر در کابین را بشکند. همزمان با التماس مجدد کاپیتان از لوبیتز برای باز کردن در، صدای جیغ مسافران شنیده می شود.
محققان تصور می کنند که در نهایت صدای اصابت بال هواپیما به یک قله و بعد جیغ و فریاد مسافران است که شنیده می شود.
تیم های جستجو تاکنون با پای پیاده یا با هلی کوپتر به محل سقوط رفته اند تا بقایای سرنشینان و هواپیما را پیدا کنند اما مقام های فرانسوی می گوید که جاده ای برای رسیدن وسایل نقلیه قوی به محل حادثه درحال احداث است که ممکن است تا دوشنبه شب کامل شود.

'نقض فاحش'

فعالیت بازرسان در برابر خانه پدر و مادر آندریاس لوبیتز کمک خلبان پرواز
همزمان درخواست هایی مطرح شده است دایر بر اینکه تا زمانی که تحقیقات کامل نشده نباید نتیجه گیری های بیشتری منتشر شود.
انجمن خلبانان آلمان اشاره کرد که دستگاه ضبط داده های پرواز - جعبه سیاه هواپیما - هنوز مفقود است و دلایل سقوط را فقط وقتی می توان تعیین کرد که همه اطلاعات بررسی شده باشد.
انجمن خلبانان اروپایی هم گفت که انتشار داده های دستگاه ضبط کابین "نقض فاحش" مقررات پذیرفته شده جهانی است. این انجمن گفت که سوالات زیادی هنوز بی پاسخ است.
این گزارش ها که اقدام کمک خلبان عامدانه بود به گمانه زنی هایی درباره وضعیت روحی و روانی او منجر شده؛ به خصوص وقتی محققان داروهای ضدافسردگی و شواهد درمان توسط پزشکان مختلف از جمله یک نسخه لزوم استراحت در روزی که او پرواز کرد، در خانه اش پیدا کردند.
گزارش ها درباره وضعیت بینایی او - احتمالا جداشدگی شبکیه - که ابتدا توسط نیویورک تایمز منتشر شد در روزنامه های آلمانی هم منعکس شده است.
اما هنوز تصویر دقیقی از علت اولیه مراجعه لوبیتز به پزشکان و احتمال ارتباط عصبی بودن او به مشکل بینایی و تاثیر بالقوه آن بر آرزوی او برای رسیدن به رتبه کاپیتانی در لوفتانزا وجود ندارد.
لوفتانزا می گوید که دوره آموزشی این کمک خلبان یک بار موقتا قطع شد اما پس از تایید آمادگی او مجددا به طور کامل از سر گرفته شد.
دوست دختر سابق لوبیتز گفت او سال گذشته قول داد: "یک روز کاری خواهم کرد که تمام سیستم را عوض خواهد کرد و همه اسمم را خواهند دانست و مرا به یاد خواهند داشت."
خانواده ها و دوستان قربانیان همچنان به محل حادثه سفر می کنند.
یک مراسم رسمی برای سرنشینان پرواز بارسلون به دوسلدورف روز ۱۷ آوریل در کلیسای جامع کلن آلمان برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar