عکس سمت راست به پیام یونسی‌پور و تصویر دیگر، به امیرحسین متقی تعلق دارد.
عکس سمت راست به پیام یونسی‌پور و تصویر دیگر، به امیرحسین متقی تعلق دارد.
تقاطع: پیام یونسی‌پور از خبرنگاران باسابقه‌ی حوزه‌ی ورزش ایران و معاون سردبیر روزنامه‌ی دولتی “ایران ورزشی” که برای پوشش خبری اردوی تدارکات تیم ملی فوتبال ایران و دیدارهای دوستانه‌ی این تیم با تیم‌های شیلی و سوئد به وین اتریش سفر کرده بود، از این کشور تقاضای پناهندگی کرده است.
آقای یونسی‌پور که از دوستان میلاد اسلامی و حسین جوادی، دو خبرنگار ایرانی حاضر در پرواز سانحه‌دیده “جرمن‌وینگز” بود بعد از مرگ این دو نفر، در مصاحبه‌‌ای گفته بود که این دو خبرنگار به دلیل آن‌که باید با هزینه‌ی شخصی از بارسلون برمی‌گشتند، دو روز را در فرودگاه این شهر سرگردان بودند و سرانجام هم سوار هواپیمای ارزان‌قیمت شرکت جرمن‌وینگز به مقصد دوسلدورف شدند که به از دست دادن جان‌شان منجر شد.
او هم‌چنین با مسوول دانستن سپاه پاسداران به عنوان مالک خبرگزاری‌ “تسنیم” و روزنامه “وطن امروز” در مرگ این دو خبرنگار گفته بود که اگر این رسانه‌ها هزینه‌ی سفر خبرنگاران‌شان را پرداخت می‌کردند، آن‌ها امروز سرنوشت دیگری داشتند.
حال، پیام یونسی‌پور در گفتگویی با دویچه‌وله فارسی می‌گوید که بعد از بیان این انتقادهای به گفته‌ی او “ساده و منطقی” از سوی سپاه پاسداران تهدید و از طریق یکی از هم‌کارانش مطلع شده که این نهاد نظامی-امنیتی، قصد بازداشتش را به محض بازگشت به ایران در فرودگاه دارد.
درخواست پناهندگی این خبرنگار شناخته‌‌شده‌ به فاصله‌ی کمتر از یک هفته از انتشار خبر مشابهی در خصوص تقاضای پناهندگی امیرحسین متقی، سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز از کشور سوییس صورت می‌گیرد.
آقای متقی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۲ به عنوان مسوول ارتباط با رسانه‌های ستاد انتخاباتی حسن روحانی فعالیت می‌کرد، از سوی “ایسکانیوز” برای پوشش خبری گفتگوهای جاری هسته‌ای میان حکومت ایران و شش قدرت جهانی به شهر لوزان سوییس سفر کرده بود که خبر پناهنده شدن خود را منتشر کرد.
او هم‌چنین در دوره‌ای کوتاه به عنوان مسوول ارتباط با رسانه‌های وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد.
ایسکانیوز از جمله خبرگزاری‌های نوپای ایران است که زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی اداره می‌شود. مسوولان این خبرگزاری گفته‌اند که بعد از اطلاع یافتن از قصد سردبیر خود برای پناهنده شدن، وی را از این سمت برکنار کرده‌اند.