torsdag 26 mars 2015

اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای جرمن وینگز 'قابل استفاده' است

اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای جرمن وینگز 'قابل استفاده' است

  • 8 ساعت پیش
محققان فرانسوی می گویند که اطلاعات قابل استفاده ای از دستگاه ضبط صدای پرواز ۴یو۹۵۲۵ خطوط جرمن وینگز استخراج شده اما تاکنون سرنخی در مورد علت حادثه به دست نداده است.
آنها گفتند که هواپیما با سرعت بسیار زیاد در کوه های آلپ سقوط کرد که نشان می دهد در جریان پرواز انفجاری روی نداده بود.
این پرواز روز سه شنبه از بارسلون اسپانیا به دوسلدورف آلمان می رفت که دچار سانحه شد. هواپیما پیش از برخورد به زمین برای هشت دقیقه درحال کاهش ارتفاع بود.
رهبران فرانسه، آلمان و اسپانیا روز چهارشنبه از محل سقوط بازدید کردند.
رمی جوتی، مدیر سازمان تحقیقات هوانوردی فرانسه، گفت که صداها و اصواتی در دستگاه ضبط صدای کابین خلبان وجود دارد اما هنوز نمی توان به نتایج قطعی رسید.
او گفت امیدوار است که تحقیقات ظرف چند روز تصویری کلی ترسیم کند اما تحلیل کامل داده ها می تواند هفته ها یا حتی ماه ها وقت ببرد.
پیشتر گزارش هایی بود دایر بر اینکه دومین جعبه سیاه - دستگاه ضبط داده های پرواز - پیدا شده است. اما آقای جوتی گفت این درست نیست.
آقای جوتی گفت که آخرین تماس هواپیما با برج مراقبت یک تماس عادی بود و طی آن خلبان ها دستورها برای ادامه مسیر پروازی را تایید کردند. یک دقیقه پس از این تماس بود که کاهش شدید ارتفاع هواپیما شروع شد.
آقای جوتی گفت که مسئولان کنترل پرواز شاهد روند کاهش ارتفاع هواپیما بودند و سعی کردند دوباره با خلبان ها تماس بگیرند اما موفق نشدند. او احتمال انفجار در جریان پرواز را رد کرد و گفت که هواپیما تا آخرین لحظه بی آسیب مانده بود.

خلبان پشت در کابین مانده بود؟

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یکی از محققان ارشد که نخواست نامش فاش شود نوشته است که اطلاعات جعبه سیاه نشان می دهد که یکی از خلبان ها درست پیش از آغاز روند سقوط، کابین را ترک کرده ولی به خاطر قفل شدن در کابین، علیرغم تلاش زیاد موفق نشده بود به کابین برگردد.
شرکت لوفتانزا، صاحب جرمن وینگز، به سی ان ان گفته است که هیچ اطلاعاتی درباره اینکه یکی از خلبان ها پشت در کابین مانده باشد ندارد.
آقای جوتی که پیشتر با خبرنگاران صحبت می کرد هم گفته بود:‌ "در این مرحله آشکارا در موقعیتی نیستیم که کوچکترین توضیح تا تعبیری از علت شروع کاهش ارتفاع هواپیما داشته باشیم... یا علت اینکه چرا خلبان ها پاسخی به درخواست برج مراقبت ندادند."
پیشتر گزارش شد که جمع آوری اجساد سرنشینان و انتقال آنها با هلی کوپتر شروع شده است.
توماس وینکلمن رئیس جرمن وینگز گفت که ۷۲ مسافر از ۱۴۴ مسافر هواپیما آلمانی بوده اند. قربانیان شامل ۱۶ دانش آموز آلمانی هستند که از یک تور معاوضه دانش آموز برمی گشتند. دولت اسپانیا اکنون می گوید که ۵۱ نفر از شهروندانش کشته شده اند.
دو ایرانی، سه بریتانیایی، و همچنین شهروندانی از استرالیا، آرژانتین، ونزوئلا، آمریکا، هلند، کلمبیا، مکزیک، ژاپن، دانمارک و اسرائیل در هواپیما بودند.
پیشتر فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ماریانو راجوی نخست وزیر اسپانیا پس از بازدید از محل سقوط در یک کنفرانس خبری شرکت کردند.
کارستن اسپور مدیر عامل لوفتانزا - صاحب جرمن وینگز - گفت که این "تاریک ترین لحظه در ۶۰ سال کار ما در لوفتانزاست."
او گفت:‌ "ما نمی توانیم بفهمیم که چطور هواپیمایی که در شرایط ایدآل فنی با دو خلبان ماهر بود دچار چنین حادثه ای شده."
لوفتانزا روز پنجشنبه بستگان قربانیان را با دو پرواز به فرانسه خواهد برد.
با این حال ۱۴ نفر از بستگان قربانیان اسپانیایی پرواز روز چهارشنبه با اتوبوس به سمت محل راه افتادند چون نمی خواستند پرواز کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar