Rachel-Hollis
تقاطع: عکس با بیکینی یک زن نه چندان معروف در فیسبوک، در فاصله‌ی یک هفته‌ی گذشته، بیش از ۵۶ هزار بار به اشتراک گذاشته شده و بالغ بر ۴۳۰ هزار لایک گرفته است. با این وجود، دلیل این توجه غیرعادی، خود عکس به تنهایی نیست، بلکه متنی است که همراه آن منتشر شده است.
متن نوشته‌ شده توسط “ریچل هالیس”، توانسته الهام‌بخش عده‌ی بسیار زیادی از زنان و مردان در اینترنت بشود. به ویژه مادرانی که با فیزیک بدنی جدیدشان بعد از زایمان، دچار مشکل می‌شوند.
این زن ۳۲ ساله، که بنیان‌گذار وب‌سایت “شیک” و یک نویسنده، برنامه‌ریز، سرآشپز، و خبرنگار مُد است، روز شنبه (۲۱ مارچ-۱ فروردین) در صفحه‌ی فیسبوک وب‌سایتش نوشت:
«من ترک‌های پوستی دارم و بیکینی می‌پوشم. من شکمی دارم که بعد از به دنیا آوردن سه نوزاد غول‌پیکر، شل و ول شده است و بیکینی می‌پوشم. ناف من از زوار در رفته است… (قبلا حتی نمی‌دانستم چنین امکانی هم وجود دارد) و من بیکینی می‌پوشم. من بیکینی می‌پوشم برای این‌که به بدنم و همه‌ی نشان‌های روی آن افتخار می‌کنم. آن نشان‌ها ثابت می‌کنند که من به اندازه کافی خوشبخت بودم که توانستم فرزندانم را به دنیا بیاورم و آن شکم شل و ول هم نشان می‌دهد که به سختی تلاش کردم تا وزنی را که می‌توانستم داشته باشم، کم کنم. من بیکینی می‌پوشم برای این‌که تنها مردی که نظرش برایم اهمیتی دارد می‌داند چه راهی را رفتم تا این شکلی شده‌ام. همان مرد می‌گوید که هرگز چیزی را سکسی‌تر از بدن من با تمام نشان‌های رویش ندیده است. خانم‌ها، آن‌ نشان‌ها [روی بدن‌تان] زخم نیستند، آن‌ها خطوط افتخارتان هستند که شما به دست آورده‌اید. آن بدن‌تان را با غرور نشان بدهید.»
در یکی از نزدیک به ۱۵ هزار نظری که در زیر این عکس نوشته شده و خود به تنهایی بیش از ۷۶۰۰ بار لایک خورده، زنی به اسم آماندا نوشته:
«تو نمی‌دانی که چگونه این کلمات می‌تواند به فردی مانند من، قدرت ببخشد. من آخرین فرزندم (پسر سومم) را ۶ ماه قبل به دنیا آوردم. تعداد زیادی ترک پوستی دارم… و اعتماد به نفسم به شدت کاهش پیدا کرده است. خواندن این کلمات باعث شد بفهمم چگونه نگاهم به همه چیز اشتباه است. خیلی ممنونم. باور دارم تو آن موتور محرکی که لازم داشتم تا پروسه‌ی باز گرداندن اعتماد به نفسم را شروع کنم، به من دادی.»