fredag 27 mars 2015

پیروزی بزرگ تیم ملی فوتبال ایران مقابل شیلی

پیروزی بزرگ تیم ملی فوتبال ایران مقابل شیلی

  • 27 مارس 2015 - 07 فروردین 1394
جواد نکونام کاپیتان تیم ملی با ۱۵۰ بازی ملی بالاتر از علی دایی رکوردار بیشترین تعداد بازی ملی، در تیم ملی فوتبال ایران شد.
تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی دوستانه دو بر صفر مقابل شیلی، تیم پانزدهم رده‌بندی فیفا به پیروزی رسید.
ایران در حالی اولین بازی خود را پس از جام ملت‌های آسیا مقابل شیلی برگزار می‌کرد که کارلوس کی‌روش پیش از این اعلام کرده بود که پس از برگزاری دو مسابقه تدارکاتی مقابل شیلی و سوئد از سمت خود کنار خواهد رفت.
بازی دوستانه ایران و شیلی با ادای احترام به دو خبرنگار ایرانی یعنی میلاد حجت الاسلامی و حسین جوادی که در حادثه سقوط هواپیمای ایرباس ۳۲۰A شرکت هواپیمایی جرمن‌وینگز آلمان جان خود را از دست دادند با یک دقیقه سکوت آغاز شد.
شیلی تیم پانزدهم رده بندی فیفا با در اختیار داشتن بازیکنانی مثل آلکسی سانچز، آرتور ویدال و کلودیو براوو برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آمریکا آماده می‌شود، شیلی میزبان چهل و چهارمین دوره این رقابت‌ها است.
تیم ملی نسبت به بازی‌های جام ملت‌های آسیا، با دو تغییر در خط دفاعی بازی را آغاز کرد. کارلوس کی‌روش در این بازی از پژمان منتظری و هاشم بیک زاده به جای مرتضی پورعلی گنجی و مهرداد پولای استفاده کرد.
تیم ایران از همان ابتدای مسابقه قصد داشت با بازی بسته روی ضدحملات به گل برسد. حرکات سریع اشکان دژاگه در این مسابقه، بارها موقعیت‌های مناسبی برای سایر بازیکنان بوجود آورد.
دژاگه در این مسابقه بهترین بازیکن زمین بود، او با حرکات پا به توپ و پاس‌های به موقع طراح بیشتر ضد حملات ایران بود.
جواد نکونام در صد و پنجاهمین بازی ملی خود در دقیقه ۲۱ بازی اولین گل ایران را به ثمر رساند؛ ارسال آندرانیک تیموریان از روی نقطه کرنر با ضربه بغل پای کاپیتان تیم ملی همراه شد تا ایران یک بر صفر از شیلی پیش بیفتد.
نکونام با ۱۵۰ بازی ملی بالاتر از علی دایی رکوردار بیشترین تعداد بازی ملی، در تیم ملی فوتبال ایران شد.
مسعود شجاعی پس از گل اول ایران، دو بار دیگر هم می‌توانست دروازه کلودیو براوو دروازه‌بان بارسلونا را باز کند ولی تعلل در زدن ضربات آخر باعث شد این فرصت‌ها از دست برود.
ادواردو ورگاس مهاجم باشگاه کوئینز پارک رنجرز انگلستان هم در نیمه اول بازی دو موقعیت مناسب برای زدن گل داشت که این مهاجم هم از این فرصت‌ها استفاده کند.
علیرضا حقیقی در اواخر نیمه اول بازی با یک واکنش به موقع دروازه‌ ایران را بسته نگه داشت، این دروازه‌بان با مهار ضربه سر مارک گونزالز از داخل محوطه شش قدم باعث شد نتیجه در پایان نیمه اول یک بر صفر به نفع ایران به پایان رسد.
شیلی در نیمه اول با ترکیبی از بازیکنان کمتر شناحته شد بازی را آغاز کرد ولی با آغاز نیمه دوم، خورخه سامپائولی سرمربی شیلی، آلکسی سانچز و همچنین چارلز آرانگوئز را زمین فرستاد.
بازیکنان ایران در نیمه دوم همانند نیمه اول با دفاع منسجم در نیمه زمین خودی چشم به ضد حمله‌ها داشتند و روی یکی از همین ضد حملات گل دوم را هم در دقیقه ۵۱ به ثمر رساندند.
پاس مسعود شجاعی به رضا قوچان نژاد باعث شد این بازیکن در موقعیتی ایده‌آل وحید امیری در محوطه شش قدم را صاحب توپ کند و ضربه تمام کننده امیری تبدیل به گل دوم ایران شد.
پس از این گل شیلی تا انتهای بازی توپ و زمین را در اختیار گرفت ولی دفاع چند لایه ایران و البته ضربات بی دقت بازیکنان شیلی باعث شد، دروازه ایران بسته بماند.
ماتیاس فرناندز هافبک هجومی شیلی در نیمه دوم روی ضربات شروع مجدد و کرنرها بارها روی دروازه ایران خطرساز شد. اما مهمترین فرصت گلزنی که این بازیکن در نیمه دوم به دست آورد، ضربه کاشته‌ای بود که علیرضا حقیقی به همراه مدافعان ایران آن را دفع کردند.
شیلی حملات زیادی را روی دروازه ایران طراحی کرد اما عملکرد درخشان خط دفاعی ایران یعنی هاشم بیک زاده، جلال حسینی، وریا غفوری و پژمان منتظری مانع از گلزنی مهاجمان شیلی شد.
ایران در پایان این بازی موفق شد در نهایت ۲ بر صفر شیلی یکی از تیم‌های قدرتمند آمریکای جنوبی و جه

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar