lördag 28 mars 2015

پرونده افراد متهم به قتل فرخنده به دادستانی فرستاده شد

پرونده افراد متهم به قتل فرخنده به دادستانی فرستاده شد

  • 2 ساعت پیش
فعالان مدنی در ولایت‌های مختلف و حتی خارج از افغانستان خواستار دادخواهی از مرگ فرخنده شدند
وزارت امور داخله/ کشور افغانستان اعلام‌ کرده است که این وزارت پرونده ۲۸ نفری را که به قتل فرخنده متهم بودند و توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند را به دادستانی افغانستان ارسال کرده است.
در خبرنامه این وزارت که امروز به رسانه‌ها ارسال شده، آمده که بعد از این، دادستانی مسئولیت رسیدگی به این پرونده را به عهده خواهد داشت.
وزارت داخله افغانستان تاکید کرده که متعهد به پیگیری جدی موضوع کشته شدن فرخنده است و در این راستا هماهنگ با نهادهای عدلی و قضایی افغانستان اقدام‌های لازم را انجام خواهد داد.
عصر پنجشنبه، ۲۸ حوت/اسفند، مردان خشمگینی که ادعا می‌کردند فرخنده قرآن را آتش زده است، او را در مرکز شهر کابل با سنگ و چوب کشتند و بعد جسدش را سوزاندند. اما شاهدان عینی می‌گویند که فرخنده پس از مشاجره با یک روحانی درباره خرافات، از سوی او متهم به قرآن‌سوزی شد.
قتل فرخنده با سنگ و چوپ و سپس سوزانده شدن جسدش، واکنش‌های زیادی را در نقاط مختلف افغانستان برانگیخته است و بازتاب جزئیات این حادثه از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، فرخنده را تبدیل بهنمادیاز مبارزه با خشونتی کرده که به بهانه‌ دفاع از ارزش‌های دینی اعمال می‌شود.
در کابل مردم و فعالان مدنی در محلی که فرخنده سوزانده شده بود، نهالکاشتند و پرچم برافراشتند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar