söndag 29 mars 2015

روسیه: شانس رسیدن به توافق 'بیش از پنجاه درصد' است

روسیه: شانس رسیدن به توافق 'بیش از پنجاه درصد' است

رویدادهای کنونی

پوشش زنده

10:58 GMT

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران و گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش وارد لوزان سوئیس شد.

10:58 GMT

آقای فابیوس به خبرنگاران گفت امیدوار است که رسیدن به توافق در همین مذاکرات امکان‌پذیر شود اما افزود باید "توافقی محکم" حاصل شود. او گفت این موضع فرانسه است.

10:58 GMT

مجید تخت‌روانچی، عضو هیات مذاکره‌کننده ایرانی، وجود متن دو یا سه صفحه‌‍‌ای توافق مقدماتی را تکذیب کرد. پیش از این رویترز از گفتگو بر سر یک سند دو، سه صفحه‌ای خبر داده بود.

11:15 GMT

محمد جواد ظریف و جان کری صبح امروز در ادامه مذاکرات دوجانبه به همراه معاونان و وزیران انرژی حدود  یک ساعت گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا این گفت‌وگوها امروز بعد از ظهر ادامه خواهد یافت.

11:15 GMT

دیدار لوران فابیوس و جان کری، وزرای خارجه فرانسه و آمریکا در لوزان آغاز شده است.

11:15 GMT

فرانک والتر اشتاین‌مایر در دقایق آتی با حضور در هتل محل مذاکرات، به گفتگوها می‌پیوندد.

11:17 GMT

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، امروز در جمع خبرنگاران گفت: "یکی دو مورد است که پیچ خورده و باید دید حل می‌شود یا نه. اگر این فهم حاصل شود در موضوعات فنی فهم مشترک به دست آمده است اما رسیدن به این فهم به معنای توافق نیست."

11:19 GMT

به گزارش خبرگزاری نسیم وزیر امور خارجه ایران فردا یکشنبه با همتایان روس و چینی خود دیدار می‌کند.

11:22 GMT

از مقام‌های غربی نقل شده که بر سر موضوعاتی مانند لغو تحریم‌ها و بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران تا حدی توافق به دست آمده است. از جمله گزارش شده است که در صورت نهایی شدن این توافق، احتمال دارد اسامی اشخاص و دیپلمات‌های ایرانی از فهرست تحریم‌های بین‌المللی خارج شود.

11:23 GMT

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه

11:26 GMTخبر فوری

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای ایران وارد لوزان شد.

11:31 GMT

جان کری و لوران فابیوس، وزرای خارجه آمریکا و فرانسه، از صبح امروز سرگرم مذاکره هستند. در هفته‌های اخیر به نظر می‌رسد فرانسه در قبال ایران نسبت به آمریکا موضع سرسختانه‌تری گرفته است.

11:39 GMT

بنا است که وزرای خارجه آمریکا، آلمان و فرانسه ظهر امروز با یکدیگر گفتگو کنند.

11:41 GMT

وزیر خارجه آلمان در محل مذاکرات: وقتی از اینجا به کوه‌های آلپ نگاه می‌کنید به یاد می‌آورید که قدم‌های آخر برای فتح قله، سخت‌ترین قدم‌ها هستند.

11:59 GMT

وزیر خارجه آلمان: بعد از ده سال یا شاید ۱۲ سال مذاکره با ایران به آخر بازی رسیده‌ایم.

TWEET12:10 GMT

ان کاری، خبرنگار آمریکایی در توییترش عکسی از مذاکره‌کنندگان ایرانی در محوطه خارجی هتل محل مذاکرات منتشر کرده و نوشته: مذاکره‌کنندکان دو طرف به دلیل احتمال وجود دستگاه‌های شنود در داخل، گاهی در خارج از هتل با هم صحبت می‌کنند.

TWEET12:19 GMT

lrozen
یکی از خبرنگاران حاضر در محل مذاکرات از قول فرانک والتر اشتاین‌مایر نوشته است: "پایان موفقیت‌آمیز مذاکرات با ایران شاید بتواند آرامش را به منطقه بازگرداند."

12:20 GMT

به گفته خبرنگاران دیدار وزرای خارجه آمریکا، آلمان و فرانسه با حضور هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

12:29 GMT

علی اکبر صالحی و اعضای گروه ایرانی در محوطه هتل محل مذاکرات

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar