tisdag 31 mars 2015

حمله به اتوبوس زائران ایرانی در بغداد دستکم یک کشته برجای گذاشت

حمله به اتوبوس زائران ایرانی در بغداد دستکم یک کشته برجای گذاشت

حمله به اتوبوس زائران ایرانی در بغداد دستکم یک کشته برجای گذاشتبراساس گزارش ها، روز سه شنبه، ۱۱ فروردین، بر اثر انفجار یک بمب در نزدیکی یک اتوبوس حامل زائران ایرانی، در منطقه التاجی در شمال بغداد، تعدادی از این زائران کشته و مجروح شده اند.
رسانه های ایران به نقل از رسانه های عربی رقم های متفاوتی را درباره تعداد کشته ها و مجروحان این حادثه اعلام کرده اند.
خبرگزاری تسنیم درایران به نقل از شبکه المنار حزب الله لبنان،از کشته شدن یک زائر ایرانی و مجروج شدن ۹ نفر دیگر خبر داده است.
این درحالی است که خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «شفق نیوز»، اعلام کرد که  که بر اثراین انفجار ۲ زائر ایرانی  کشته و ۷ نفر دیگر  زخمی شده اند.
براساس این گزارش،پلیس عراق حمله به اتوبوس حامل زائران ایرانی را عملیات انتحاری اعلام کرده است.
درهمین حال به گفته شبکه خبری العالم، وابسته به صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران، براثر این انفجار، ۱۲ نفر از جمله ۱۰ زائر ایرانی زخمی شده‌اند.
معاون سازمان حج و زیارت ایران نیز گفت که «بررسی‌های تکمیلی» درباره تعداد کشته ها و مجروحان این حادثه ادامه دارد.
ناصر خدر‌نژاد گفت که خودروی حامل زائران ایرانی در حال حرکت در مسیری بوده سازمان حج و زیارت، تردد در آن مسیر را ممنوع اعلام کرده بود.
وی اضافه کرد: «بررسی انجام شده تا این لحظه نشان داده است که این کاروان، جزو کاروان‌های سازمان حج و زیارت نبوده و به صورت آزاد اقدام به سفر به عتبات عالیات کرده بودند.»
به گفته آقای خدر نژاد این بمب در مسیر حرکت خودروی حامل زائران ایرانی به سمت سامرا منفجر شده است.
در همین حال به گزارش خبرگزاری ایسنا،سازمان حج و زیارت ایران از زمان تشدید حملات گروه «حکومت اسلامی» (داعش) به شمال عراق، شهر سامرا را از فهرست مقاصد سفر کاروان‌های زیارتی ایران  حذف کرده بود اما «گروه‌های آزاد» بدون توجه به این هشدارها معمولا به سامرا هم سفر می‌کنند.
شهر سامرا در ۱۱۰ کیلومتری شمال بغداد یکی از شهرهای عمدتا سنی‌نشین است که برخی از اماکن مقدس شیعیان در آن واقع شده‌ است.
درسالهای گذشته تعدادی از زائران ایرانی براثر انفجار بمب در عراق کشته شده‌اند.
مقامات عراق در ۱۷ خرداد ۹۲ از مرگ «۱۶ زائر ایرانی» در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهرکی واقع در شمال بغداد خبر داده بودند.
تنها  دو هفته قبل از این اتفاق نیز در شهر سامرا گروه دیگری از زائران ایرانی هدف حمله قرار گرفته و ۵ تن از آنان کشته و ۱۷ نیز مجروح شده بودند.
همزمان با سفر شیعیان، از جمله شیعیان ایران برای برگزاری مراسم اربعین در عراق، بر اثر انفجار شش خمپاره در روز جمعه، ۲۱ آذر ۹۳ در شهر کربلای عراق «یک نفر» کشته و «چهار نفر» مجروح شدند. هیچ یک از کشته و مجروحان ایرانی نبودند.
+4
رأی دهید
-0
 
0
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar