Journalists-Dead-Germanwings-Crash-1
حسین جوادی (راست) و میلاد حجت‌الاسلامی
تقاطع: وزارت خارجه جمهوری اسلامی، حضور دو خبرنگار ایرانی در هواپیمای ایرباس A320 خطوط هوایی جرمن‌وینگز را تایید کرد. این هواپیما که صبح روز سه‌شنبه (۲۴ مارچ-۴ فروردین) با ۱۵۰ سرنشین از شهر بارسلون در اسپانیا به مقصد دوسلدورف در آلمان به پرواز درآمده بود، حدود ساعت ۱۱ صبح در ارتفاعات آلپ در جنوب فرانسه سقوط کرد.
حسین جوادی خبرنگار ورزشی روزنامه “وطن امروز” و میلاد حجت‌الاسلامی، خبرنگار ورزشی خبرگزاری “تسنیم” که برای تماشای بازی تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید به شهر بارسلون سفر کرده بودند، در راه بازگشت به اردوی تیم ملی فوتبال ایران در اتریش، مسافر این پرواز بودند.
با این وجود، آن‌گونه که وب‌سایت رادیوفردا نوشته، این دو به دلیل تمام شدن بلیط مسابقه، امکان تماشای آن را در ورزشگاه نیوکمپ پیدا نمی‌کنند و تنها ساعاتی پیش از شروع بازی، اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا می‌کنند و بعد از گرفتن عکس یادگاری بلافاصله از آن خارج می‌شوند.
در این میان، پیام یونسی‌پور و سعید زاهدیان، دو خبرنگار دیگری که در اردوی تیم ملی در اتریش حضور داشتند و در عکس “سلفی” در کنار دو خبرنگار جان‌باخته دیده می‌شوند، گفته‌اند که آن‌ها نیز قصد سفر به بارسلون را داشتند اما در آخرین لحظه از همراهی این دو نفر منصرف شده‌اند.
بر اساس آخرین اطلاعات منتشرشده از سوی شرکت هواپیمایی “جرمن‌وینگز”، از ۱۴۴ مسافر پرواز ۴U-۹۵۲۵ این شرکت، ۷۲ نفر آلمانی و ۳۵ نفر اسپانیایی بودند و هم‌چنین مسافرانی از کشورهای ایران، استرالیا، آرژانتین، ونزوئلا، امریکا، انگلیس، هلند، کلمبیا، مکزیک، ژاپن، اسراییل، دانمارک، و بلژیک در آن حضور داشتند.
“جرمن‌وینگز” یک شرکت هواپیمایی آلمانی وابسته به خطوط هوایی “لوفتانزا” است که پروازهای ارزان به مشتریان ارائه می‌دهد. این شرکت از زمان تاسیس در سال ۲۰۰۲ میلادی، سابقه‌ی هیچ سانحه‌ی مرگ‌باری را نداشته است. با این وجود، در حالی که عمر متوسط هواپیماهای مورد استفاده‌ی این شرکت، ۹ سال است، هواپیمای ایرباس سقوط‌کرده از سال ۱۹۹۱ یعنی ۲۴ سال قبل، وارد خطوط هوایی شده بود. هرچند که ایرباس A320 یکی از موفق‌ترین و امن‌ترین هواپیماهای تجاری جهان به شمار می‌رود.
جزییات بیشتر از سقوط این هواپیما را می‌توانید در اینجا بخوانید.
عکس سلفی حسین جوادی (نفر جلو سمت چپ) و میلاد حجت‌الاسلامی (نفر عقب سمت چپ) در کنار پیام یونسی‌پور و سعید زاهدیان، پیش از ترک وین و سفر به بارسلون
عکس سلفی حسین جوادی (نفر جلو سمت چپ) و میلاد حجت‌الاسلامی (نفر عقب سمت چپ) در کنار پیام یونسی‌پور و سعید زاهدیان، پیش از ترک وین و سفر به بارسلون