torsdag 16 februari 2017

حواشی اسلامی و امنیتی در جشنواره فجر ۱۳۹۵

حواشی اسلامی و امنیتی در جشنواره فجر ۱۳۹۵

درحالیکه هنوز یک هفته از برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم فجر نگذشته سایت‌ها و خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی انتقاد به وضعیت پوشش هنرمندان را آغاز کردند.
leyla_hatami
به گزارش «محبت نیوز» برگزاری کنسرت، همایش و جشنواره در جمهوری اسلامی همیشه با دردسر و حاشیه روبه رو بوده است. اگر ماموران امنیتی و بسیج و لباس شخصی‌ها با فرمان امامان جمعه در سالن دعوا و درگیری ایجاد نکنند و یا با حکم دادستانی و سپاه کنسرت و همایش لغو نشود، تازه حواشی بعد از برگزاری آن آغاز می‌شود که در پیشانی آن رسانه‌های تندرو حکومتی قرار دارند.
جشنواره فیلم فجر از جمله مراسم فرهنگی و هنری است که بانی اصلی برپایی آن حکومت است و در سال‌های گذشته هربار که برگزار شده همیشه با حواشی زیادی رو به رو بوده، از جمله حجاب هنرمندان زن و یا نوع لباس پوشیدن آنها که به ذائقه‏ اسلام حکومتی و فقهی سازگار نیست.
در جشنواره‎ی فیلم فجر امسال نیز افتادن روسری از سر چند بازیگر زن و نوع پوشش آنها با واکنش تند بعضی رسانه‌ها رو به رو شد که به آن لقب «رسوایی جدیدی برای وزارت ارشاد» دادند.
چند سایت تندرو در اخباری شبیه به هم وضعیت ظاهری هنرمندان در جشنواره فیلم فجر را بی‌احترامی به خون بهای شهدا و بی‎ارزش کردن ارزش‌های اسلامی با بی بندباری دانستند.
اما یکی دیگر از حواشی جشنواره امسال شناسایی پنج دو تابعیتی در بین هیات داوران بود.ماجرا آنجا شروع شد که بهروز افخمی، کارگردان سینما و مجری برنامه «هفت» اعلام کرد که چهار نفر از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم فجر تابعیت کانادا و یک نفر از آنها تابعیت آمریکا دارد.
مجتبی ذوالنور هم که عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی و از چهره‌های امنیتی نظام است گفته پنج دوتابعیتی در هیئت داوران جشنواره فیلم فجر حضور داشتند که این پرونده در هیئت تحقیق و تفحص مجلس بررسی خواهد شد. ظاهرن این هیئت مسؤول بررسی وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه نیز هست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar