söndag 26 februari 2017

پاپ و سازمان ملل خواهان توقف حملات به کلیساها در کنگو شدند

پاپ و سازمان ملل خواهان توقف حملات به کلیساها در کنگو شدند

نماینده پاپ در کینشازا و شورای اسقف های کنگو در بیانیه ای از مسئولان سیاسی جمهوری کنگو خواستند این حملات را محکوم کنند و برای جلوگیری از تکرار آنها تدابیر موثری اتخاذ نمایند.
مسیحیان در-پاکستان-مسیحیان-در-کنگو
به گزارش «محبت نیوز» سازمان ملل متحد، نماینده پاپ در کینشازا و شورای اسقف های کنگو در بیانیه ای مشترک که در کینشازا منتشر شد توقف فوری حملات به کلیساها را در جمهوری دموکراتیک کنگو خواستار شدند.
در این بیانیه که به امضای هیئت سازمان ملل متحد در کنگو، کنفرانس اسقف های ملی کنگو و نماینده پاپ در کنگو رسیده، آمده است:«حملات به کلیساها در برخی از مناطق کنگو به ویژه استان کینشازا، کاتانگا، کاسایی مرکزی و شرقی شدید و خشونت بار بوده است. یکشنبه گذشته کلیسای کاتولیک سن دومینیک در کینشازا پایتخت کنگو هدف اقدامات خشونت بار و توهین آمیز افراد ناشناس قرار گرفت. مهاجمان به بخشهایی از کلیسا و اموال و وسایل داخل آن خسارت هایی وارد کردند.»
بر اساس این گزارش، امضا کنندگان این بیانیه تاکید کردند هدف حملات به کلیسها در کنگو پیش از هر چیز مختل کردن اجرای توافق نامه شکننده ای است که آخر دسامبر گذشته به منظور پایان دادن به بحران سیاسی کنگو با میانجیگری کلیسای کاتولیک میان دولت و جناح مخالف این کشور منعقد شد.
اکثریت حاکم و جناح مخالف کنگو سرانجام پس از مذاکرات طولانی و دشوار تحت نظارت کنفرانس ملی اسقفهای کاتولیک سی و یکم دسامبر گذشته به توافق دست یافتند.­­ امضا کنندگان این توافق نامه تعهد کردند از­ برگزاری همه پرسی یا اصلاح قانون اساسی خودداری کنند. ­طبق ­این توافق قرار است انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی و استانی ­کنگو ­دسامبر سال ­دو هزار و هفده برگزار شود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar