söndag 12 februari 2017

چین ۳۲ مبشر مسیحی را این کشور اخراج کرد

چین ۳۲ مبشر مسیحی را این کشور اخراج کرد

یک مقام دولت کره‌ جنوبی شنبه ۲۳ بهمن اعلام کرد چین، در پی تنش دیپلماتیک بین سئول و پکن ۳۲ تن از مبشران مسیحی این کشور را اخراج کرد.
چین- Vatica
به گزارش «محبت نیوز» در حدود ۳ ما قبل بود که خبرگزاری ها عنوان نمودند دولت چین درصدد عادی سازی روابط با واتیکان و ایجاد فضای مناسب تری برای مسیحیان در  این کشور است.
حالا یک مقام دولتی کره جنوبی اعلام کرد چین ۳۲ مبشر مسیحی کره جنوبی را از این کشور اخراج کرده است.
رسانه های کره جنوبی گزارش دادند این ۳۲ نفر در منطقه یانجی در شمال شرقی چین نزدیک مرز کره شمالی مستقر بودند و برخی از آنها بیش از یک دهه خدمت بشارتی در این منطقه داشتند.
اخراج این افراد توسط نشریه ای موسوم به «شبکه مسیحیان» از کره جنوبی اعلام شد و این شبکه خبری مسیحی در اینباره نوشت: «این افراد از دیدگاه چین اقدام به فعالیت های تبلیغاتی مذهبی می کرده اند و به همین سبب از کشور اخراج شده اند.»
ظاهرن اخراج این افراد در بحبوحه تنش دیپلماتیک بین دو کشور بر سر استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی صورت گرفته است.
یک مقام کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد هنوز نشانه ای مبنی بر ارتباط مستقیم بین اخراج این مبشران مسیحی و تنش های دو کشور بر سر استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی وجود ندارد.
حزب کمونیست چین مدعی است که از آزادی مذاهب حمایت می کند اما فعالیت های مذهبی را به شدت کنترل می کند و تنها به نهادهای مذهبی رسمن شناخته شده اجازه فعالیت می دهد. اما گزارش شبکه مسیحیت از کره جنوبی حاکی است که چین تحت رهبری «شی جین پینگ» رئیس جمهوری این کشور به دنبال تقویت ایدئولوژی سوسیالیسم است و به همین سبب گروه های مذهبی را برای همکاری با حکومت تحت فشار می گذارد.
رسانه‌های کره‌ جنوبی می‌گویند تعداد مبشران مسیحی این کشور در چین به هزار تن می‌رسد و اکثر آنها در شمال شرق چین ساکن هستند و تعداد زیادی نیز به فراری‌های کره شمالی کمک می‌کنند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar