söndag 19 februari 2017

درگیری های خونین بین صوفی ها و مسلمانان سنی مذهب پاکستان

درگیری های خونین بین صوفی ها و مسلمانان سنی مذهب پاکستان

حملات و بازداشت‌های وسیع در پی حمله به زیارتگاه صوفی‌های پاکستان
00222A80-3F46-442B-B450-49C6F85C9D19_cx0_cy1_cw0_w1023_r1_s
به گزارش «محبت نیوز» مقام‌های پاکستان اعلام کرده‌اند که در پی حمله خونین به یک زیارتگاه مسلمانان صوفی در ایالت سند حملاتی را در سراسر کشور علیه “تروریست‌ها” انجام داده‌اند. بسیاری نیز بازداشت شده‌اند.
به گفته دویچه وله آلمان، پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان بعد از حمله به زیارتگاه صوفی‌هادر ایالت جنوبی سند دست به یورش‌های گسترده‌ای در سراسر این کشور زده‌اند.
در حمله به زیارتگاه لعل شهباز قلندر در شهر سهوان دست کم ۷۵ نفر کشته و ۲۴۸ تن زخمی شده‌اند.گروه “دولت اسلامی” (داعش) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته  است.
یکی از مقام‌های دولت گفته است که در جریان یورش‌هایی که بعد از این حمله صورت گرفت در بامداد جمعه ۱۷ فوریه “شمار زیادی در چندین شهر” بازداشت شده‌اند. نیروهای امنیتی پاکستان می‌گویند، در عملیاتی که در ایالت سند و شمال غربی کشور انجام شد حدود ۳۰ “تروریست اسلامی” کشته شدند.
۷۵ کشته در حمله به زیارتگاه صوفی‌ها
در حمله به زیارتگاه لعل شهباز قلندر در شهر سهوان در روز پنج‌شنبه ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن) دست کم ۷۵ نفر کشته و ۲۴۸ تن زخمی شده‌اند. بعد از این واقعه دولت ایالت سند سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
رئیس واحد ضد ترور پلیس در ایالت سند در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت، عامل این حمله مردی بود که با لباس زنانه وارد زیارتگاه شده بود. او خود را در میان گروهی که مشغول رقصی عبادی بودند منفجر کرد.
سنی‌مذهبان پاکستان به شدت با صوفی‌های مسلمان مخالف هستند. به اماکن عبادی صوفی‌های پاکستان بارها حمله شده است.
از روز دوشنبه ۱۳ فوریه دست کم ۱۰۴ غیر نظامی و نیروی امنیتی در حملات داخل پاکستان کشته شدند. مسئولیت بیش‌تر این حملات بر عهده گروه جماعت الاحرار، شاخه طالبان پاکستان بوده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar