torsdag 16 februari 2017

امنیت، عزت و دیه، شروط ایران برای اعزام حجاج به مکه

امنیت، عزت و دیه، شروط ایران برای اعزام حجاج به مکه

وزیر ارشاد جمهوری اسلامی، شروط ایران را برای اعزام حجاج به عربستان اعلام کرد.
reza_amirsalehi
به گزارش«محبت نیوز» وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی گفته برای اعزام حجاج به مکه، ایران شروطی دارد که عربستان باید آن را انجام دهد.
سیدرضا صالحی امیری درباره مراسم حج امسال و اعزام حجاج گفته سیاست رسمی نظام برگزاری حج با عزت، کرامت و امنیت زائران است و در صورتی که دولت عربستان شرایط حداقلی ما که شامل امنیت، عزت حجاج، پرداخت دیه به شهدای منا و مسائل دیگری که در نامه به وزیر حج این کشور نوشتم را بپذیرند، آن را برقرار خواهیم کرد.
حادثه منا دوم مهر ۱۳۹۴ مصادف با عید قربان اتفاق افتاد و طی آن ۴۶۴ نفر از حجاج ایرانی زیر دست و پا ماندند و جانشان را از دست دادند.
از آن سال تاکنون ایران اعزام حجاج به مکه را لغو کرد و زیر سایه اختلافات سیاسی تهران و ریاض این موضوع حل نشده باقی ماند تا اینکه امسال، دو طرف، گفتگوهای تازه‌ای را برای حل و فصل این موضوع آغاز کردند.
در هفته‎های گذشته هیات جمهوری اسلامی که در آن نماینده علی خامنه‌ای نیز حضور داشت به عربستان سفر کردند تا با مسئولان امور حج این کشور دیدار و مذاکره آغاز کنند، اما گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تا امروز توافقی بین آنان صورت نگرفته و گفتگوها به کُندی پیشرفته است.
طی این دو سال ایران سعی کرد با تبلیغات زیاد سفرهای زیارتی به کربلا در اربعین را به نوعی جایگزین زیارت مکه و مدینه کند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar